Jouw collectie op één foto deel IX

:white_check_mark:

39 likes

Prachtig kwartet! De Nomos gaat er inderdaad mooi naast :ok_hand:

1 like

Wat is er uiteindelijk uit gerold? Ik hoop dat je voortschrijdend inzicht kreeg, want die Breitling was naast de GS juist één van de absolute topstukken… Erg charmant en met bijzonder eigen smoel. Ik hou er van. :+1:

1 like

Soit, ik heb nog een side collectie van 19 stuks beaters en andere rommel, maar die kan eigenlijk weg.

43 likes

Als je die zwarte inwisselt voor een 37mm SBGX ben je er :ok_hand:

De Seamaster en Breitling zijn er afgelopen tijd uitgegaan.

GS blijft grootste twijfel. Schitterend, maar toch minste klik mee. Overweeg een blauwe Seamaster of een Speedmaster ter vervanging.

Ook speelt regelmatig de gedachte de SD43 te verkopen voor een 124060. Maar ben bang dat ik spijt krijg, dus misschien eerst een 124060 kopen en dan bepalen welke me beter past in de collectie.

21 likes

Ik vond de Breitling een super horloge. Maar een stalen band is wel echt een must ben ik achter. Ook de Seamaster op rubber vond ik toch minder, al is t qua looks top.

De stalen band die verkrijgbaar is voor de Breitling maakt hem dan weer veel te massief.

Maakt het kiezen wel makkelijker, want er vallen veel horloges af door gemis aan stalen band.

1 like

Eerste post van mijn setje in dit draadje. De BB58 en Tank worden als enige gedragen maar dat is helemaal prima.

Binnenkort waarschijnlijk de Tank er uit voor een Datejust. Mogelijk in de lijn van een 16014 met linnen plaat, om die vervolgens te verkopen voor een 16570. Die zou in ieder geval de collectie niet meer verlaten.

Ben er wel achter gekomen dat ik wel altijd een Tank in de collectie zal willen dus misschien dan een tijdje een vergulden Must met een goede deal vinden voor dan naast de 16570.

27 likes

Gezien je pols lijkt me dat een goede keuze.

Staat geen zwarte tussen. :slight_smile: Vergeet m’n ouwe hemd even, en zie hoe bruin dat ding is:

Ik heb me bij de 40mm neer gelegd, en vind het prima zo, ook omdat hij erg comfortabel blijft, niet zwart is en bovendien een onafhankelijk verstelbare uurwijzer heeft. Prachtig reishorloge zo. :+1:

Grappig hoe anders we hier in staan. Ik zou de Polar of Dweller verkopen, de Breitling houden en de GS ook zeer zeker, dan had ik chrono + sport + tool in een verzameling, en zou ik er nog een uitgesproken dress watch bij kopen om op vier uit te komen.

8 likes

2023 is een redelijk druk horlogejaar geweest voor mij, na een periode van rust de jaren daarvoor. Met de komst van de San Martin duiker is dit mijn setje voor nu. Ik heb geleerd dat ik net zo blij word van goed gemaakte Chinese horloges als van de bekende merken :slight_smile:

27 likes

Dialy, trouwhorloge, eerste echt horloge :yum:, grail

13 likes

Is weer een hoop veranderd maar het blijft vintage, vintage, vintage. Heb momenteel erin van links naar rechts:

1. Mido multifort
  2. Eterna matic
  3. Longines dresser jaren 70
  4. Longines cal 9LT jaren 50 14kt
  5. Mido multifort
  6. Omega seamaster 120
  7. Longines ref 4817
  8. Zodiac autographic power reserve
  9. Enicar dresser
  10. Universal geneve dresser Chinees zegelschrift
  11. Longines ultra chron
  12. Zodiac hermatic 24 uursplaat
  13. Iwc cal 88
  14. Omega constellation pie pan
  15. Alphina dresser

Ik denk dat het een en ander eruit gaat om eens wat andere vintage merken/modellen (piaget, movado en longines conquest staan boven aan het verlanglijstje).

33 likes

Ben ook benieuwd, als jullie mij waren, welke zou je houden en welke eruit doen en wat komt ervoor terug?

Je kent mijn verzamelstrategie, met die Omega 120 en de IWC heb je wmb al het perfecte duo :)* Maar als er dan toch wat uit: de Enicar of de Alpine eruit en een mooie vintage chrono erin!

*(en een g-shock voor in de gym)

Mooie vintage set zeg. Chapeau

1 like

Kleurtje erbij

81 likes

Update: Speedmaster Racing eruit en een Tudor Prince Date erin.

61 likes

Prachtige collecties @Erik11 @koend

2 likes

Blijft een prachtig setje, zo samen. Mis je de GS bling niet? :blush:

1 like