Kleurrijk en gevarieerd. Leuk en geen doorsnee
Heel tof! Zwevende indices lijkt het wel. Is dit een kwarts of een solar model?
Ja! Doxa heeft niet echt losse beads maar links met vormpjes dus dat is al minder comfortabel, en die sluiting kan je weliswaar fijn afstellen maar is heel hoekig/puntig.
Omdat ze het kunnen vragen vrees ik, dat is wel een beetje de modus operandi van van de Swatch groep.
De LLD blijft een prachtig horloge. Maar de prijs van de 39mm . Ik vind het wel een dingetje. Kleiner en wat langere power reserve.
De 42mm pik je op voor €1250 ofzo. Tweedehands.
Maar zeker een aanrader ik zit er ook aan te denken om hem weer toe te voegen maar denk dan wel eerder de 42mm
Die heb ik ook gepast, alleen de lugs vond ik te lang waardoor die helaas niet mooi op de pols lag. Ach, ik heb er ook geen haast bij. Woe weet is die over een jaartje wel voor een leuke tweedehandse prijs op te pikken hier op het forum haha.
Veel veranderd hier in het afgelopen jaar, en vooral in het laatste kwartaal. Ik heb min of meer afstand en afscheid genomen van Grand Seiko. Het is zoals het is.
Er zijn een tweetal stabiele factoren in het geheel. Stabiel als je het flipperitisvirus in aanmerking neemt en bedenkt dat een horloge dan langer dan een jaar in bezit is.
De stabiele factoren zijn de Limited Tissot Worldtimer uit 1994 en de Seiko Presage Urushi “Kanazawa”. Die is dermate stabiel dat ik het aangedurfd heb om er een stalen band bij te kopen.
Verder de nieuwe blijver voor de komende decennia is de Maurice Lacroix. Voor mijn 50ste gekregen van mijn gezin. Die gaat dus niet meer weg.
De Omega Railmaster is (zeker naast de ML) gewoon lekker allround en het eerste horloge in mijn “horlogecarriere” wat ik voor een tweede keer heb gekocht. Het plan is dat daar het komend jaar nog een stalen band bij komt. Tenzij de verkoop van ons huis meevalt (maar dat duurt nog even) én er dan een blauwe Omega Globemaster op staal voor in de plaats komt. Maar niets is zeker in horlogeland.
Verder zijn “in het verleden behaalde resultaten… blabla, enzovoort”.
O ja, en by far één van de slechtste foto’s van het afgelopen jaar.
State of the collection:
Diver One vandaag binnen gekomen en direct op de MN band gezet en ook de beads of rice op de HGP ook in ontvangst mogen nemen…
Het was weer een mooi jaar! Zo ziet de huidige stand van zaken er uit:
Met een beetje mazzel komt de Junghans tussen Kerst en Oud & Nieuw binnen, de rest volgt in '24
Fijne collectie hoor!
Jammer dat 1 van de 6 horloges niet op tijd en datum staat.
Haha ik zie het. Die draag ik bijna nooit, is het horloge van mijn Opa.
Heel mooie set! Vooral de Omega mk40 is een leuk stuk
Netjes rootbeer ftw!
Zo, even een collectie hoor!
Lekker hoor.
Ben je soms een beetje autistisch?
Zijn ze vaatwasser bestendig ?
Grapje. Mooi collectie.