It all started during the winter of 1930-1931. While travelling in India, the Swiss businessman and watch collector César de Trey attended a polo match at a club of British army officers. One of these officers, who had just broken the glass of his watch, challenged de Trey to create a watch model robust enough to resist to a polo match.
César de Trey discussed the idea with Jacques-David LeCoultre, the then owner of the LeCoultre manufacture, who could provide the movements for the new watch.
LeCoultre appointed the firm Jaeger S.A. for the creation of the reversible case, which in turn contracted the French designer René-Alfred Chauvot, the actual inventor of the unique slide and flip mechanism.
The result was an elegant watch with a dial that could flip, protecting it from shocks while offering a case back with a generous surface that could be used for personalisation.
Jouw achterkant heeft nog weinig personalisatie. Wordt het daar niet eens tijd voor? Haal de watervaste stiften maar uit de kast .
GasGasbones.com maar hij heeft een window van een paar dagen elke maand om ze te bekijken en te bestellen, aangezien hij het alleen doet en het made to order is.
@Vanne Die bevalt heel goed. Pak m niet super vaak, ben er voorzichtig mee alleen als ik m om heb. Wat een rust. Alleen de tijd, geen seconden die afleiden. Simpel. Voor sommige mensen wellicht saai maar een kunstwerkje. Zeker als je m omdraait.
@RLC: Ik hoef geen tweede chrono erbij. En verder heb ik gewoon niks meer met t kroontje. Er bestaan voor mij veel leukere merken dan Rolex. Als ik echt een high end duiker zou willen hebben zou ik eerder voor een sea-q gaan…
@MisterTaab: Hoewel een groene wijzerplaat best welkom is met al dat blauws en lichte wijzerplaten vraag ik me af. het is wel weer een ZEP. Dan zou ik er twee hebben. Ik denk dat ik dan liever naar wat anders zou kijken
@MrMojo: Ik wel. Staan er nu een aantal te koop. DJ is nog altijd een twijfel gevalletje. Als ik m om heb is t toch altijd weer een feestje. En t is er eentje als ik m echt verkoop en spijt krijg. Nja. Je snapt wat ik bedoel
Wat er dan nog bij? Dat zal ik toelichten in de NA post van de Defy.
Een update op mijn post van gisteren, aangezien het vooruitzicht is dat er geen Indian summer komt, zal deze nieuwe foto van de collectie de “perfecte” horloge/bandcombinatie fetisjisten meer bekoren:wink:.