Jouw collectie op één foto deel V

Zeker een hele leuke mooie collectie zo bij elkaar. Allemaal verschillend qua uitstraling.

1 like

Wow die Omega wat een tof model vind ik dat zeg.

2 likes

Daar zitten een aantal hele gave horloges tussen :sunglasses: die certina en explorer blijven top. Maar die zwarte seadweller en zwarte sub, bijten die elkaar niet?

Jij hebt het ook wel redelijk alle eindbazen in horloge land verslagen of niet? Wat een super dikke verzameling! Heb je horloges inmiddels ook al uitgespeeld? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thenks! Dat is de, voluit, Omega Speedmaster Spacemaster Z33. Titanium kast.

Feit is dat ze beide staal zijn en een zwarte wijzerplaat… Daarnaast zijn ze toch wel erg verschillend! De SD is een “stukje” groter en zwaarder, heeft een heel andere kijk op de wijzerplaat dan de Sub; want die heeft een gebold saffier van ruim 5mm dik plus de inner ring met de tekst daarop. Die maakt overigens deel uit van de constructie waardoor hij zo extreem waterdicht is. Dus ja ik snap je… maar ze zijn beide uniek wat dat betreft!

Dank je :slight_smile: Wat bedoel je met uitgespeeld? Ik denk dat onder de liefhebber altijd wel de drang naar iets nieuws blijft bestaan. Ongeacht wat je bezit of bezeten hebt. Derhalve geloof ik ook niet in grail of iets dergelijks. Op het moment dat je die bezit komt er geheid weer een andere “grail”. Het is gewoon leuk om met horloges en de hobby bezig te zijn. En dat kun je in elk prijssegment doen!

1 like

Het was met een knipoog bedoeld maar ergens hoop ik altijd dat wanneer je zoveel “eindbazen” in je verzameling hebt, er een bepaalde rust optreedt :smiley:. Er is immers niks beters dan de eindbaas. Uit je reactie proef ik dat dat dus ijdele hoop blijkt :rofl:.

Dat ben ik met je eens! Er is ontzettend veel moois te verkrijgen in alle segmenten. En toch is er vaak, als je in de lagere segmenten speelt (om maar even in mijn eigen terminologie te blijven :wink:) dat gevoel van “als ik toch ooit een het geld zou hebben dan koop ik………” vaak komt men dan uit bij horloges uit jouw verzameling. Vandaar mijn vraag “ben je dan uitgespeeld?”

Niet dus…… :smiley:. Fijne hobby dit! :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

2 likes

Dat heb je in elk prijssegment helaas! Als je aan Tudor en Omega zit, dan kijk je naar Rolex of JLC. Als je daar zit, dan kijk je weer naar edelmetalen en bv Lange of wat kleinere merken. Dan kan je weer omhoog naar complicaties of wat ook. En dan moet er weer een beater bij, omdat de andere wat te delicaat zijn. En zo blijft dat gaan :sweat_smile:

3 likes

Het stopt inderdaad niet… niet vanzelf :joy:

3 likes

Mischien gek maar die Certina is ook wel erg leuk/mooi. Soms zijn de goedkopere horloges ook lekker om te dragen. Draag je hem veel? Ik heb een Mido en deze krijgt meer draagtijd dan de 16700 bijvoorbeeld. (Is 10x zo duur, dus zegt niks)

1 like

Nice :+1:t3:

1 like

Nee ik vindt dat niet gek… prijs zegt niets over de leukheid van een horloge wat mij betreft! De Certina draag ik relatief gezien het vaakst… samen met de SD. Het oranje van de Certina is gewoon erg lekker :sunglasses: De incoming Spacemaster moet theoretisch (in mijn hoofd, met dat doel echt gekocht) de meeste draagtijd gaan krijgen. Naar dat ding kijk ik wel erg naar uit moet ik zeggen :partying_face:

De Pepsi en de Sub zijn een beetje mijn speciale kindjes. Die draag ik sporadisch en blijven derhalve telkens een feestje om de pols of gewoon om naar te kijken. Ik hou er van :sunglasses:

De kleuren van jou Mido spreken me ook wel aan moet ik zeggen! Die zou ik graag eens ergens in het echt bepotelen… maar als ik me niet vergis kun je die niet meer nieuw aldaar (bij Mido) kopen toch?

2 likes

Nee, klopt zegt eigenlijk niks over de waarde van het horloge. Ik ben daar ook wel blij om… soms denk je dat je steeds duurder en exclusiever moet maar gelukkig is er dan de bevestiging dat het dus niet zo is! Geniet er van!

1 like

Gewoon omdat het kan :wink: nog een foto van de hele collectie.

34 likes

Ik zie eigenlijk nu pas hoe shitty de kwaliteit van deze collage-foto is… De flighty is haast onherkenbaar :rofl:

Helemaal eens. Sowieso is jouw certina heel cool :sunglasses:

2 likes

Tokyo panda is veel mooier zou voor die gaan.

32 likes

Hele gave collectie @Myspeedyworld! Ik wist niet dat jouw collectie zo uitgebreid was. Meestal zie ik de AK voorbij komen. Welke is nu jouw favoriet?

1 like

Dankjewel! Pfoe een favoriet heb ik niet echt. De speedmaster was altijd een grail vanaf mijn jeugd dus dat is toch wel bijzonder.

2 likes

Update van de collectie: Glycine airman purist en de blauwe alpinist eruit. Met name de Airman ga ik missen, maar ik wou downsizen en minder zwarte platen.
De open ruimte wordt op termijn vermoedelijk gevuld met een blauwe BB58 :sunglasses:.

Voor nu zeer content met dit trio :slightly_smiling_face:

34 likes