Ik volg je natuurlijk wel, maar om nou dit te zeggen…
Je hebt gewoon liefhebbers van 1 merk of 1 soort. Dat zie je wel vaker.
Iemand verzamelt Rembrandt of Ferrari’s of Nikes…
Om dan te zeggen dat
Dat is toch echt allemaal persoonlijk en
Ik volg je natuurlijk wel, maar om nou dit te zeggen…
Je hebt gewoon liefhebbers van 1 merk of 1 soort. Dat zie je wel vaker.
Iemand verzamelt Rembrandt of Ferrari’s of Nikes…
Om dan te zeggen dat
Dat is toch echt allemaal persoonlijk en
Zoals je ook liefhebbers hebt van vrouwen… Of toch meer van één bepaald type? Of één iemand?
Hè… verwarrend
Eens, misschien stel ik het wat strak. Het ging meer om @RLC die weer op zijn Rolex-trommel aan het slaan was. De R zit weer in de maand
… Goed, je schrijft wat af en verwacht geen rendement bij verkoop, maar verder dan dat is er goed te leven zonder R …
Die is wel heel erg gaaf… welke referentie is dit?
Volgens mij is dit ref. 78274.
Ik zit niet zo in de referenties dus ik kan het mis hebben.
Het is in ieder geval een 31mm date just met witgouden bezel en een tapestry dial.
Daar ligt een afschrijving op tafel waar @Zulu zich niet voor zou schamen. Erg leuke collectie vind ik!
Duidelijk een investeerder in plezier.
Mo money mo problems! Niets zorgelozer dan een lege bankrekening
Wooow jij hebt helemaal geen R nodig!
Thnx … diverse gehad maar nooit gehouden
Investeren doe je in bedrijven. Beleggen doe je op de beurs.
Van wijn, horloges en auto’s moet je genieten.
Stoor me echt aan dat krampachtige om ook maar 1 euro op een horloge te verliezen van sommigen.
+1, als je bij aanschaf al bezig bent met evt verlies bij verkoop in de toekomst heb je je zaken niet op orde, luxe/gebruiksproducten koop je met geld wat je kan missen.
Yep. Thanks. En dat sommigen blijkbaar horloges dragen met de stickers op de achterkant en de clasp is werkelijk waanzin ten top.
Koop dan geen horloge van 5 ruggen om hem in paniek na twee weken weer van de hand te doen.
Dus als je Rolex in de collectie hebt en geen afschrijving pakt ben je dan geen liefhebber?
@RLC Dat gaat het niet om.
Het gaat om de zogenaamde beleggers hiero en de wannabe traders.
Die bedrijfseconomische adviezen geven over afschrijvingen. Die blijkbaar een Rolex als de ‘finish’ zien en het horlogespel denken uitgespeeld te hebben.
Ik had hier eigenlijk mee willen wachten tot vanmiddag, en dan te merken dat er een slotje op dit topic zit.
Want het is geweldig om een bommetje te droppen en te kijken hoe de chaos zich ontvouwt. En te zien dat gasten zoals jij daar iedere keer weer in trappen. Ik weet niet zeker wat ik nou mooier vind
Ralph natuurlijk ben jij ook een liefhebber
De door jouw voorgenomen volgende stap is een All Rolex + Speedy collectie
Voor de Speedmaster heb je nog voldoende argumenten voor behoud
Tudors weg & Datejust erin geeft mooie Rolex 3-Piece + Omega icoon
Daar is helemaal niets mis mee, integendeel
Nog voldoende jaren voor de boeg voor verdere uitbreiding
Wellicht zelfs mogelijke vervanging van de Speedy voor een Daytona