Gave collectie! Heerlijk is die MM300 SLA021J he. Die G-Shocks vind ik ook erg tof.
Zo bedoel ik het helemaal niet. Ik verbaasde mij gewoon over het feit dat iemand 200+ horloges had. Lijkt mij sterk dat je dan überhaupt weet wat er precies in je collectie zit. Laat staan dat je het allemaal kan dragen. Bedoelde het ook niet negatief of veroordelend. Wellicht dat het wel zo overkwam. Maar er stond in zijn beschrijving op z’n profiel: ‘Tot voor kort was het financieel moeilijk haalbaar om duurdere klokjes aan te schaffen.’ Bedoelde daarmee alleen maar aan te geven dat het een kwestie van keuzes maken is. 200 horloges van 50-100 euro is stiekem een boel geld waarvoor ook een hoop ander spul te koop is. Dat neemt niet weg dat iedereen de hobby op z’n eigen manier invulling geeft en dat is natuurlijk prima. Ik gaf echter gewoon mijn mening/advies. Volgens mij doen genoeg leden dat ook altijd op mijn collectie en dan geef ik ook geen kick. Als RLC het dan een keer bij iemand anders doet is iedereen meteen in paniek. Rustig mannen. Ademhalen en tot 10 tellen. Van een mug geen olifant maken.
Wat was dat ook alweer als je jezelf in de derde persoon schrijft?
Soit. On topic, het gaat hier over colleties.
De vraag die nu rijst, wie is nou eigenlijk de niet zo gemiddelde horlogeverzamelaar? Vrij vertaald:
‘Not the average watch collector’? Een poll waard.
- De liefhebber met ca 6 mooie en bekende (merk) horloges die de meeste liefhebbers (her)kennen en waarvan er velen ze ook in de collectie (willen) hebben.
- De liefhebber met ca 100+ horloges van voornamelijk mindere (merk) bekendheid en waarvan de gemiddelde liefhebber ze nog nooit in het echt heeft gezien of zelfs heeft vastgehad?
0 stemmers
Ik ben oprecht benieuwd wie deze titel toekomt.
Ik hou mijzelf dan ook van de stem.
Kan mij geen ene sodemieter schelen. Heb je niks beters te doen? Man man man wat een uitermate urgente en belangrijke materie…
Daar heb je wel een puntje. Het is natuurlijk niet belangrijk of urgent. Maar ja…Dat is onze hobby natuurlijk in geen enkel opzicht.
Nee maar wie wel of niet the average watch collector is. Who the fuck cares
Die Wempe is fenomenaal!
Het maakt mij ook niet uit wie zichzelf een titel toebedeelt, die mensen hebben ook een plek in deze wereld.
Wat veel vervelender zou zijn als Bill ook van al zijn horloges dagelijks 80 dezelfde foto’s maakt en deelt.
Eindconclusie van de laatste weken is wel dat “het typetje RLC” toch gewoon Ralf is.
Een bepaalde mate van autisme en/of OCD zal best geregeld voorkomen onder forumleden. Narcisme had ik niet direct verwacht, maar sluit ik nu ook niet meer uit.
Klaar met dat gebloedzuig hierboven. Minder huilie huilie en meer horloge talk.
Collectie update juli 2021
Wel tevreden met de huidige stand van zaken. Vind ook dat de Hamilton Khaki Field Mechanical als 38mm field watch een mooie toevoeging is…
Vind ik ook!
Mis toch wel die seamaster in je collectie zo hoor…
Achja het leven bestaat uit keuzes maken. Een zwarte Seamaster ipv de BB58 blue zou weer voornamelijk zwart zijn en erg weinig kleur in de collectie. BB58 blue heb ik pas een paar maanden en was ik nog lang niet klaar mee. De Seamaster Professional 300m was fantastisch mooi maar droeg hem in praktijk al minder. En nu er twee dijken van Rolexen in de collectie zitten werd het gat met de Seamaster alleen maar groter. Wellicht is een nieuwe generatie METAS Seamaster ooit nog een mooie toevoeging. Alleen twijfel ik nog erg onder de wave dial en die knoepert van een helium escape valve. De vorige generatie Seamaster die ik had was en is gewoon de mooiste. Maar na 3 jaar ervan genoten te hebben icm met minder draagtijd was het tijd om door te gaan…
En een Omega Ploprof? Is ook een dijk van een horloge ( letterlijk)
Te lomp en te duur.
Duudlijk
Simpele oplossing, De Tudors en Speedy eruit en een Rolex 116600 ervoor in de plaats!
Die mooie blauwe IWC gaf wel wat kleur aan het geheel.
En die Omega is was natuurlijk top.
Waar blijven je kansloze clasp foto’s?