Jouw collectie op één foto deel VI

Ah dat zou verklaren waarom 't wél de RLC seal of approval krijgt :white_check_mark:

4 likes

Die Zenith-shitter ook snel omruilen voor een Daytona…

Oh nee, toch niet! Lekker setje Whisky.

6 likes

Die Nomos is inderdaad wel de minste dan allemaal. Dunne lugs als sprietjes en Crownguards van heb ik jou daar. Maar overal gezien schitterende collectie. Zenith El Primero is top, JLC Reverso is top. Blancpain Fifty Fathoms is top. Rolex Oyster Perpetual Green is top. En de Lange is ook top. Is het zo’n Saxiona?

Zou persoonlijk de Nomos en de Herschel omruilen voor een IWC Portugesier Chronograph. Of een Portugesier small seconds…

1 like

Of een bijzondere Seiko? Die zijn wel 6.5k list heb ik me laten vertellen.

7 likes

Zou minder in deze collectie passen. Meer dress watches en minder sport horloges…
Maar als er perse een Seiko bij moet dan een Grand Seiko White Birch.

Die Hentschel is wel het meest unieke wat er bij zit. Vind die juist de collectie enorm complementeren. Dat je daar voor kiest, ipv alle saaie alternatieven, laat voor mij echt zien dat je een liefhebber bent.

5 likes

Bepaalde gaan zeker richting of over de 5k.

Daarnaast is natuurlijk iemands collectie persoonlijk, m.a.w. advies van anderen om dit of dat te doen ongepast imho.

3 likes

Och ja, dat zijn we inmiddels wel gewend van deze en gene.

3 likes

Nou met het risico dat er iemand allemaal kruisjes in m’n verzameling gaat zetten, dit is nu de set.

43 likes

Helaas
Je hebt 1 rij te weinig voor boter kaas en eieren.

2 likes

Zoiets?

13 likes

Ik blijf die Holthinrichs gigantisch vet vinden. Ik heb maandag die van @Veblen even irl geinspecteerd en vond 'm echt top.

6 likes

Die Aerospace! Je hebt hem ook echt al, zo had ik het nog niet begrepen.

1 like

Blijkbaar nooit in handen gehad. Of jaloers. Maar ik denk het eerste. Want 2,5mm plaatstaal is geen sprietje. :slight_smile:

:roll_eyes: :roll_eyes:

Tsss.

@whisky, je hebt een nieuwe doos nodig, want als er nog eentje bij moet heb je twee kussens te weinig. Maar zelfs je rolex is top, want gewoon een OP zonder PCL met standaard Oyster. De Lange, Hentschel en Nomos zitten wel een soort van in elkaars vaarwater, maar de Nomos is de duiker, de Lange de dress watch en de Hentschel hangt er tussen in.

Als je iets zalmroze wilt:

• Excelsior Park en Lebois & Cie hebben allebei een mooie zalmroze chronograaf in het assortiment.
  • Ik zou de Tourby niet uitvlakken, maar ik zou 'm ook niet kopen zonder naar de Louis Erard 39mm terracotta te kijken. Super ding.
  • Sinn heeft nog een 356 SA II op de site staan, maar die is een tikje dik.

Ik ben me nog aan het beraden. Maar jouw verzameling is tof. Mooi eclectisch, niet cliché, allemaal smaakvol. Zit niks tussen wat ik niet met trots zou dragen. Geldt trouwens net zo hard voor @Scrubsaurusrex

2 likes

Stop is met dat sneu geprik van je steeds man.

3 likes

Jij hoeft niet in gebiedende wijs met mij te communiceren. Daarvoor respecteer ik je veel te weinig. Dank.

1 like

Het lijkt hier soms echt de kleuterklas helaas

3 likes

Ik zag het als ironisch, en best grappig, eerlijk gezegd.

Daar kom ik hier voor. Alfa-mannetjes, haantjes-gedrag, apenrotsen en het schoolplein.

:popcorn: :rofl:

18 likes

Ik kom hier voor alles horloges omvattend, zal wel de enige zijn. :rofl:

1 like