Jouw collectie op één foto deel VI

Waar komt dat canvasding van weg?

Er zijn nog twee shitters. Die moeten door wat anders vervangen worden. Dan houdt het op.

Quartzjes zijn soms wel leuk.

6 likes

Quartz? Nee, het gaat me niet om quartz. Het horloge waar ik vanaf wil is toevallig wel een quartz, maar da’s niet de reden. Ik heb 'm inmiddels al 15 jaar, en ik draag 'm echt nooit meer omdat ik hem gewoon lelijk vind. Voortschrijdend inzicht. In 2019 was ik er nog positiever over:

De andere is ook een quartz die ik nooit draag, maar die heeft een stijl die ik nog goed kan hebben:

Over die laatste sta ik in dubio. Die mag nog even blijven wellicht.

Er is, als hij ooit nog aankomt, wel een Grand Seiko quartz onderweg.

2 likes

Eerlijk gezegd vind ik de silvercut-dials dan mooier. Dit is me een tikje stopverf achtig, dat wordt wel heel stram.

Ooit al eens wat gepast van Nomos of eentje gehad? De charme is niet op een foto vast te leggen alleszins :blush:

Mijn horlogedoos is ondertussen opgeborgen en ik draag eigenlijk enkel nog m’n Speedmaster en G Shock, maar die Serica van jou blijft wel m’n ogen uitsteken, zoals ze zeggen. Coole collectie man, stuk voor stuk.

1 like

Ja.

:man_shrugging:

Smaken verschillen.

2 likes

Ik vind het wel grappig. Ik heb uit nieuwsgierigheid jouw post-geschiedenis even oppervlakkig doorgenomen, en 60% ervan is het afkraken van horloges. Zolang het geen PRX is. :slight_smile: Het is best leuk, je bent net een beetje de Statler van het forum.

We zouden zo een podcast kunnen beginnen van twee ouwe mannen op een theater-balkon die alles afzeiken wat er in de zaal voorbij komt.

download

8 likes

Past goed bij een chronograaf en een bonkert, zo’n herenduikertje. :+1: Ik zeg doen. Er zwierf er laatst eentje rond die begon bij @anon34385602… De mijne gaat niet weg. :rofl:

Dank je. Er zit nog een klein, klein beetje werk in. Maar door de bank genomen ben ik meer dan tevreden.

2 likes

Enkel nog n reverso :point_up:t4:

1 like

Saillant detail is helaas dat mijn Serica nooit op het forum heeft rondgezworven. Hij is binnen mijn netwerk verkocht en ‘vermist’ geraakt tijdens de verzekerde verzending. Nooit meer boven water gekomen. Zit nu al weken op de afronding van het onderzoek van Post.nl te wachten. Soms gaat het helaas mis… :pensive:

4 likes

Heel vet😍, maar wel wat eentonig imho. Geen behoefte aan wat kleur of een witte plaat?

Heb ook nog een witte vintage Omega Seamaster 600 136.011 en een blauwe Eterna Sonic Electronic ESA9162 met stemvork uurwerk.

En dan stiekem ook nog een blauwe Seiko 5 SNKL43

Dus meer kleur dan je initieel zou verwachten misschien.

7 likes

Dat Mercedesdingetje is de horloge van mijn overleden vader. Die had hij gekregen van Mercedes omdat hij 500.000 kilometer met een Mercedes vrachtwagen had gereden. Hebben wij na zijn overlijden gevonden. Was helemaal stuk; glas gebroken, secondewijzer weg en een radertje stuk. Ik heb deze laten restaureren om een aandenken aan mijn vader te hebben.
Heeft iemand een idee van waar dit uurwerk afkomstig is?

4 likes

Erger nog, ik flikkerde hem er uit in een tijd vlak voor dat het een beetje een hype-beestje werd. Nondeju. Ik zou ook een handelaar van lik m’n lul zijn. Maar goed. Dat ding was mij een doorn in het oog. Veel te kwetsbaar voor een horloge wat er uit ziet als een tank, op papier. En dan met een stugge kutband, een veel te dikke sluiting… En als kers op de taart ook nog een moeilijke kleur om banden te wisselen.

Ik mis 'm totaal niet.

1 like

Mooi man. Lekker divers, leuk setje merken, kleuren, types… En dat Mercedes-ding is goud waard natuurlijk. Onbetaalbaar om zoiets van je vader te hebben. Het is nog een supercool ding ook.

Ik denk dat je 'm dan open moet maken om een foto van de binnenkant van het achterdeksel en een foto van het uurwerk te maken. Want zo aan de voorkant kan ik er geen koek van bakken.

Maar probeer het eens in het Vintage gedeelte, die weten verbazingwekkend veel, die mannen.

Ik wil graag wat leren maar waarom is de FXD geen duiker :thinking:

1 like

Die Eulit kun je bij https://www.watch-band-center.com kopen.

1 like

Een rode. Lig je al op de deurmat?