Jouw collectie op één foto deel VI

62 likes

Niet alleen gevarieerd in modellen maar ook aan een heel kleuren palet. :ok_hand: Heel gaaf!
Misschien alleen die DJ en Prince die overlappen… maar je zou eigenlijk ook gek zijn als je tussen die twee een keuze zou moeten maken om weg te doen. :thinking: :muscle:

2 likes

Gaaf hoor!

1 like

Ik zou het doen, klinkt als een gat in de markt!

3 likes

Even kijken of ik een domeinnaam vast kan leggen, ik zit te denken aan iets met horloge en verzamelaars. Misschien in het Frans of Engels?

4 likes

Toffe set hoor! Vind die Breitling 806 heel mooi!

1 like

Respect! Maar ik snap het wel met die collectie. :ok_hand:

1 like

Mijn bescheiden collectie, maar stuk voor stuk toppers horloges waar ik gek op ben. :grin:
De Baltic en SKX009 zijn van die horloges die steeds meer terug lijken te komen. :thinking: Misschien moet ik ook stoppen met ze weg te doen. :joy: Iedere keer als ik de Pepsi weer omdoe voel ik me Robert Redford. :sunglasses: :sailboat:

De Prince is gewoon zó uniek als NOS Tudor model dat hij in de collectie blijft. De Seamaster 300m dan, het horloges dat misschien een beetje groot maar hij is in het zonlicht gewoon zo ontzettend gaaf dat ik áltijd een SMP300m in de collectie wil houden. :star_struck:
De Breitling Colt is met 38mm een kleine maar robuuste duiker. Quartz dus altijd bij de tijd en heeft best wat “wrist presence”. :100: De G-Shock als laatste; is mijn sporthorloge en voor de momenten dat in een sloot sta, hout sta te hakken of tussen wal en schip beland.

Een horloge wat ik op korte termijn nog toe wil voegen is een Speedmaster Reduced. Nu nog een mooi exemplaar vinden.

43 likes

Toch ook aan mensen die geen F om een gebalanceerde collectie geven mag ik hopen. :crazy_face:

2 likes

www.urbrigaden.se is nog vrij. Dat betekent zoiets als de horlogebrigade.

Bij nader inzien klinkt dat toch wat pretentieus en snobistisch. Sorry voor de suboptimale adviespoging.

7 likes

Ook al is advies in dit topic een heet hangijzer, ga ik toch een duit in het zakje doen:

Als de grootte van een Speedy Pro je tegenhoudt om die te overwegen: niet nodig. Mijn kleuterpolsjes past ie ook prima en dan heb je een horloge die veel beter in balans is (vooral qua plaatsing subdials) dan de Reduced.

Mocht het de prijs zijn: ignore me.

5 likes

Ftfy

Seamaster 300m dan, het horloges dat misschien een beetje groots

Hij is gewoon, ‘cool’ :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye::upside_down_face::ok_hand:

1 like

Bedankt voor je advies! Gewaardeerd. :wink: Ik heb daar zeker ook wel over nagedacht. Maar de reden is enerzijds inderdaad de prijs, maar ook omdat ik wel erg fan ben van een automatisch horloge. Daarbij vind ik dial van de Reduced met de ‘nummers’ juist erg gaaf.

Qua maat zou de gewone Speedmaster ook wel passen hoor. Ook al lijkt het op de foto alweer wat groter. Dit was de vorige generatie Speedmater bij S&C. Dus nog met de langere end-links.

En hier een foto van de Reduced van @Sebastiaan die ik bijna heel de avond om heb gehad. :sweat_smile: :ok_hand:

12 likes

Gratis tip: ga voor de Zenith El Primero, kleurrijker, automaat, betere maat, veel veel veel mooier! Enige nadeel prijs…

4 likes

De horlogedoos zit al een tijdje ‘te’ vol en het kriebelt enorm om weer wat nieuws te proberen. Als ik zo kijk is het echter lastig afscheid nemen.

Welke zou jij als eerste laten gaan?

Recent heb ik voor mijn vrouw een rode Cartier Tank Must gekocht en ik kreeg de kans de blauwe er ook bij te kopen. Prachtige horloges, maar ik twijfel nog over de klik.

Keuzes keuzes keuzes. Gelukkig allemaal keuzes uit luxe.

19 likes

Ik vind zelf de datejust en Oris aquis m net niet.

Die dj plaat is iig niet mijn smaak.

1 like

Puur omdat je het vraagt, beide TAG’s dan de Perrelet… Maar dat is zeer persoonlijk. Wel een mooie verscheidene collectie met niet alledaagse horloges! Aan wat voor nieuws denk je?

1 like

Dat ding is juist weer eens wat anders :see_no_evil:

2 likes

Het is gewoon niet mijn smaak… En de kast is mij te dik.

1 like

Daarnaast is het servicen van een Speedmaster reduced erg kostbaar volgens mij al gauw 1000 euro. Dus dan kun je net zo goed meteen de Professional Moonwatch nemen. Mijns inziens ook de enige keuze want de real deal.