Jouw collectie op één foto deel VI

Twijfel what to do with the Hamilton…
Vind de Tissot PRX Powermatic 80 toch een stuk meer draagbaar dan de Hamilton of Sailcloth of nato. Maar vind de Hamilton als field watch toch ook wel wat hebben.

3 likes

12 likes

Zo te horen klink je positiever over de PRX

Snap ik want die PRX is ook een stuk vetter dan zo’n hamilton

Prx 4 life

Oh ik zie dat je nog 4 plekke vrij heb.

Dan koop je die prx er gewoon bij. Geld moet rollen

8 likes

Pas echt lekker als je ze allebei hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: een Speedy Pro en een ZEP vullen mekaar zeer goed aan vind ik.

Ik houd gewoon van chronos kom ik achter…

3 likes

De Perrelet is mijn eerste serieuze horloge en die heb ik gekocht toen mijn vrouw zwanger was van onze zoon. Die gaat dus ooit wel weg, maar pas over ruim 14 jaar. :joy:

Ik denk dat de Tag’s de meeste kans maken om te gaan.

Ik zou wel graag een leuke chronograaf op staal willen toevoegen aan de collectie. Ik ben erg gecharmeerd van de zenith chronomaster sport en stuitte laatst toevallig online op de meest recente Cartier Santos Chronograph. Die vind ik erg super tof uitzien, maar ik vrees een beetje voor de maat.

Beide horloges zijn echter dusdanig aan de prijs dat ik wel meerdere horloges zal moeten verkopen en ook nog even moet doorsparen. Misschien eerst een toffe navitimer als tussenstap.

Een Rolex Batman staat ook al jaren op de wishlist maar ik weiger vooralsnog overstag te gaan voor grijze prijzen, dus vrees dat die nog heeeeeelll lang op de wishlist zal blijven staan. :joy:

1 like

Zeer goede keus of de Classics Zenith El Primero!

Zou ik in dat geval ook nooit weg doen of inderdaad aan de zoon schenken! Toch de TAG dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

8 is the magic number for me.

2x vintage erfstukken: Omega Seamaster 600 136.011 en Eterna Sonic Electronic ESA9162
4x (high end, relatief gezien) klatserts: Rolex Submariner, Rolex Explorer II, Rolex Datejust 41, Omega Speedmaster Professional Moonwatch
2x budget beaters: Citizen NY0040 Promaster en dan nu de Hamilton maar straks waarschijnlijk de Tissot PRX Powermatic 80.

1 like

Oh goh verrek, nooit geweten dat je die horloges had.

Ga voor de prx.

9 likes

Als je naar de maan gaat wel ja. Maar als je net als ik met beide benen op de grond staat voldoet de Reduced meer dan genoeg. :ok_hand:

9 likes

Waar ik wel benieuwd naar ben, en dit bedoel ik niet sarcastisch, misschien is het wel vaker gevraagd maar heb jij al die ref nummers ergens in een bestandje staan op typ je dit gewoon as you go?

Pure nieuwsgierigheid

1 like

Is er eigenlijk iets veranderd de afgelopen dagen aan je collectie? Zag 6x een foto in 3 dagen tijd. Kon alleen niet zo goed zien wat nieuw was.

11 likes

De tijd staat anders

5 likes

Mijn collectie.

Ik bezit ook nog een Seiko chronograaf, quartz(past niet om kussentje en daarom niet in de doos). Dat was mijn eerste horloge van toen ik 14 was. Die heb ik 10 jaar gedragen en iedere kras is een herinnering. Zo mist er ergens een kleurtje in de cijfers toen ik hem op de grond liet vallen van een bureau in Bonn. Bij een sterk magnetisch apparaat moest die altijd af.

De gouden Seiko heb ik gekocht van mijn eerste beleggingswinst icm ing punten (waren toch nog goede deals). Die kocht ik toen ik 18 was.

De Citizen en kapotte Junghans zijn prullaria en heb ik ooit van me opa gehad.

Het Junghans zakhorloge kocht ik op een antiekmarkt in Bonn toen ik 24 was. Het gouden zakhorloge is een gift van mijn opa (die hij van zijn opa kreeg).

De Tissot was mijn eerste Zwitserse mechanische horloge en kocht ik van mijn eerste salaris na mijn studie.

Na die koop werd ik verliefd op Cartier en vierhoekige vormen… En kocht ik hier op het forum de square omega. Als laatst bleek de Cartier liefde te sterk en kocht ik afgelopen winter de Must Cartier Vermeil.

Ik draag eigenlijk alleen nog maar de Cartier. Wat een geweldig horloge en gevoel ook. Op dagen dat de Cartier te sjiek is ga ik over op de sporty Tissot.

Nou… Mijn horloge collectie en verhaal…

14 likes

Mijn grail is trouwens een duoface JLC of een Louis tank van Cartier. Allebei richting de 10k en daarom nu niet verantwoord. Misschien koop ik ze nooit.

1 like

Heeft niks met autisme te maken, maar er zijn wel meer mensen die een bepaald aantal horloges als max hebben. Ik kan mijn horloges maar beperkt dragen. Dus heb niks aan 20 horloges. 10 piece collectie was ook een beetje veel want dan droeg ik sommige bijna niet. 2+4+2 is het perfecte aantal voor mij.

1 like

Nu een keer een foto van de collectie met meerendeel van het Rolex geweld in de kluis.

19 likes

Hokjesdenken is zo jaren 90 en kan tegenwoordig echt niet meer.

1 like

Ben druk geweest met het schiften van de collectie, uitgangspunt is maximaal 1 horloge per merk en niet meer.

Heb geen maximum aan de omvang van de collectie maar 10 stuks is ideaal en heb de volgende horloges in mijn vizier:

• Speedy omruilen voor een GSotM/DSotM/BSotM
  • JLC Master Control Calendar
  • Zenith Defy Skyline
28 likes

Zou ik persoonlijk niet doen. Dit is de classic, past mooi bij de Pepsi.

Zit te twijfelen om de prince weg te doen, weet alleen niet wat ervoor in de plaats moet komen