Jouw collectie op één foto deel VI

Mooi gemaakte foto’s :+1:t2: van een mooie set

1 like

Mis je de Sinn niet als duidelijke chrono fan?
Dat was wel een beauty

1 like

Mooie tool watches!!

1 like

Ja, maar die moest geofferd worden voor de Tokyo Speedies. En hij had wel wat overeenkomsten met de Moonwatch.
Maar ik sluit niet uit dat er weer eentje bij komt :smiley:

1 like

Heb je die al eens om de pols gehad?
Is echt niet op het niveau van Tudor. Heb die vorig jaar in december gepast bij een winkel die Longines uit het gamma deed (-60% geloof ik). Maar kastvorm/zijprofiel viel echt tegen.

@Tijner
Misschien een Cartier?

3 likes

:heart_eyes: Die Saxonia… heb die eens om de pols gehad… wat een prachtig stuk… echt wauw. Jaloers op deze! Was wel verrast om te zien dat je droomlijst nog weinig kroontjes bevat, en je huidige collectie is ook reeds de helft zonder. Snap het wel helemaal, en ook de keuze voor Cartier. Als er bij mij in 22 iets bij komt is het terug een Cartier.

1 like

Mooi update/upgrade van de collectie! Mis je de Pelagos niet als understated diver naast je Seamasters?

1 like

Dit promaster staat te koop toch? Dus dan moet het psssen :grin:

1 like

Bij Cartier heb ik nog niet echt iets gezien wat bij mij zou passen.

Ik neig nu toch het meeste naar een Rolex OP 114200. Ik vind die groene bijzonder mooi. Maar daar moet ik echt een keer toevallig tegenaan lopen:

11 likes

Haha ja! Ik zit ook een beetje in dubio over waar ik naartoe wil. Rolex is makkelijk, Rolex is veilig, maar ik denk niet ik daar nog een nieuwe frisse prikkel uit kan halen.

Ik wil die Lange niet overschaduwen door meteen die DD eruit te gooien en door te rammen met nieuwe ideeën, maar ik denk dat ik begin 2022 eens ga kijken naar een Breguet 5907.

We beginnen veilig.

Jij had een Drive toch? Die is er niet meer?

13 likes

Ja, maar soms moet je keuzes maken :upside_down_face:
Ik vind de Pelagos een schitterend horloge.
Heb de LHD en de normale gehad.

Heel gaaf! Destijds volgens mij een beetje ondergewaardeerd maar dat is nu wel anders. :green_circle:
Is dit nu een 36mm OP?

2 likes

De groene is altijd een 34 mm, of kleiner.

Helemaal waar, commercieel slim om te houden en met Rolex bezig te blijven. Maar soms ook lekker om die overhypte shit weg te doen en puur op looks te kijken naar de bijzondere stukken waar je echt weg van bent. We leven maar een keer :slight_smile:

Meeste vinden me weer dom maar heb hetzelfde gedaan. Weer Koos Rolex loos

5 likes

Dankje. Ik had vroeger alleen maar duikers/toolwatches en daar zijn nu wat chrono’s bij gekomen.

1 like

Heb de Drive nog steeds hoor, die gaat nergens naartoe! Prachtig horloge. Draag hem regelmatig maar natuurlijk niet elke dag, blijft daarom wel speciaal. Elke keer als die rond de pols gaat is het toch terug weer even genieten.

Ik bedoel dat als ik er iets bij komt volgend jaar, het wellicht nog een Cartier zal zijn. Wil graag nog iets op staal dat gewoon beter is voor elke dag. Neig nu sterk naar een Medium Santos (WSSA0029). Enige bezorgdheid is dat Cartier dragen dan snel "gewoner’ zal aanvoelen dan nu.

Moet hier dringend nog eens een update doen!

3 likes

Dit is de 34mm, in 36mm is hij er helaas niet.

Inderdaad: deze had ik beter 2 jaartjes terug kunnen kopen… Maarja, het is toch een ontwikkeling die je doormaakt en Rolex bedragen betalen was ik toen nog niet aan toe.

Wellicht kan ik er via het forum een x eentje voor een acceptabele prijs overnemen. Al zijn ze ook hier dungezaaid.

2 likes

Nog 1 plekje vrij, maar geen plannen.
Ben wel happy zo.

35 likes

Snap ik niks aan doen! Misschien een witte plaat toevoegen ooit?

2 likes

Goed gezien! Maar ja, zolang die er nog is hahahaha