Integendeel. Ik dacht het in eerste instantie ook. Maar het dunne draagt enorm bij aan het draagcomfort.
Daarnaast gebeurt er op het horloge zelf, met een facetje hier, de bling van de index en de super contrasterende wijzers meer dan op foto’s te vangen is. Hij is in het echie meer “bling-chique of sporty” (al naar gelang wat je draagt) dan de foto’s doen vermoeden.
De Nomos is toch een bijzonder stuk. Ze zijn de productie van die blaugold blijkbaar gestopt omdat de wijzerplaat te moeilijk was om te maken. Eentje om te koesteren als je de funds niet persé nodig hebt
Als je het over de bandjes hebt ben ik het roerend met je eens; (fijn) dun maar wel stug
Wat betreft afwerking en kwaliteit ben ik het niet met je eens. Het is een re-issue van een heel oud model en dat moet je liggen. Relatief simpele brush over de hele kast, maar die is mooi gedaan. Voelt solide, en zelfs een silicon hairspring.
Kastvorm/profiel is iets persoonlijks denk ik, en zal ook van je polsvorm afhangen, maar ik zou hem niet gelijk afschrijven. Maar ik ben dan ook bevooroordeeld
Ik heb ze naast elkaar geprobeerd. De Gentleman is ontzettend allround en als je hem in een neutrale kleur (zwart/zilver) hebt vergeleken met de PRX gewoonweg saai. Hij is wat minder sportief. Het Genta design en de gewerkte wijzerplaat van de PRX zijn wel de eyecatchers.