Jouw collectie op één foto deel VI

Het is veel, maar op één of andere manier niet té veel. Geweldig ensemble kerel :ok_hand:

1 like

Het gaat hard, onbedoeld hard de laatste tijd.

Gewoon genieten is het idee ja. Nog 3 incomings afwachten en dan de balans opmaken en uitdunnen.

No worries :grimacing:

Welke Lange dan? Die Breitling shitter is toch juist super!!!

Ik zou niet weten wat ik dan met mijn tijd moet doen :expressionless:

Ja, eens. Schitterend stuk.

11 is altijd de max geweest. 10 in de box 1 om de pols :slight_smile: Maar in 2022 gaan we wel uitdunnen hoor :smirk:

6 likes

Het lijkt soms wel of mensen automatisch helemaal uit hun aardlek gaan als er Vacheron op de wijzerplaat staat. Wil niet de zoveelste zijn die een goednieuwsshow wil ontwrichten - want soms kan je beter niets zeggen als het niet aardig is - maar ik vind dit eigenlijk best een soort van oersaai horloge tussen wat verder allemaal leuke, misschien minder unieke, horloges zijn. Gooi het op een hoop en je hebt echt een prachtige verzameling maar de Vacheron Constantin doet het niet zo voor mij.

2 likes

Instappertje. Saxonia. Elke Saxonia. :grin:

2 likes

Huidige stand van zaken.

56 likes

Dat is het mooie van de hobby. Ieder zo zijn ding :+1:t2::+1:t2:

2 likes

De VC is idd oersaai, maar ook oermooi! Prachtig!

Het gaat echt hard en dan nog 3 incoming…:see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

“Enjoy the ride” is wel aan jou besteed! :wink:

1 like

Schitterende collectie! Daar mag jij trots op zijn :sunglasses: :ok_hand:

Heb je dan als je het horloge in je handen hebt echt het gevoel dat je iets uit een andere categorie vasthebt? Ik kan me namelijk voorstellen dat een foto dat niet vangt.

2 likes

My 2cts,

Als je de VC saai vindt, dan snap je de essentie van een dress watch niet helemaal

So? Smaken verschillen en niet iedereen hoeft m, draagt of waardeert een dresser.

Ik overigens wel. Die VC is :ok_hand:

Dat is het inderdaad. Heb je hem vast, dat zie je pas hoe fantastisch mooi afgewerkt het is. Dat is tenminste wat ik had met dit model.
Maakt echt indruk. Op foto’s krijg je dat niet echt in beeld.

3 likes

Je moet hier echt mee kappen, de vakjes worden te klein om te zien welke horloges het zijn :wink::+1::+1::+1:

Wat een gave collectie!!

2 likes

Ben benieuwd wat er nog bij gaat komen maar ook wat er weer uit mag….
Heb een paar keer over deze Vacheron nagedacht maar draag dressers in de praktijk te weinig dus ik ga misschien ooit voor een Overseas.

1 like

Had je dat 2 jaar geleden maar gerealiseerd hè, toen waren ze nog redelijk beschikbaar :stuck_out_tongue:

Voor mij net iets te groot, iets kleinere kast en dunnere band en het zou een instant buy geweest zijn.

Edit: Zie dat dit slechts een jaar en een maand geleden was :sob:

16 likes

Hoe verhoud hij zich tot de Defy?
Heeft geen haast, moet me eerst over het bedrag heenzetten mentaal :slight_smile:

Haha, nu al helemaal denk ik :stuck_out_tongue:

Ik heb ze daar toevallig allebei om gehad, de blauwe Overseas en de blauwe Defy. De Defy draagt kleiner, valt daardoor wat mooier op mijn pols, en is door het titanium een stuk lichter. De Defy had daarom meteen mijn voorkeur. Ben uiteindelijk voor de skeleton versie gegaan, zoals jij weet :stuck_out_tongue: Bevalt ie nog steeds goed?

1 like

De Defy was voor mij de verassing van 2021 als NA en is de favoriet van mijn kids en vrouw dus ik gok dat die nog een tijdje moet blijven :slight_smile:
afbeelding

13 likes

Lastig dit.
:slight_smile:

Want ik vind dit gewoon geen mooi horloge. Ik vind de band niet mooi. Ook de feel ervan niet. Die bezel met die stukken eruit is grof en industrieel terwijl de rest weel een beetje klassiek is qua opzet.

Tuurlijk, het blauwe kleurtje is lekker. Maar dat is het dan ook.
Zo voel ik de hype vanaf dag 1 niet. Terwijl je inmiddels behoorlijk moet neerleggen voor zo’n VC.

Denk dat het meer een gevoel is wat je bij een horloge moet hebben. Als je het objectief gaat bekijken is het soms lastig te verklaren.

3 likes

Precies dit! Alhoewel sommige horloges wel wennen…andere niet. Zo heb ik die hele 5711 hype nooit begrepen. Heb een paar jaar geleden de gouden variant (op leer) voor een vriend verkocht. Niet mijn smaak. Als investering had ik hem wel kunnen laten liggen….prijs is inmiddels x3 of 4…maar dragen, nee.