Jouw collectie op één foto deel VI

Ben het gedeeltelijk met je eens, de band is veel te breed waardoor het geheel erg breed op je pols zit. De band had 2 tot 4 mm smaller moeten zijn. De bezel moet je in het echt zien, komt op foto’s niet zo goed over maar is echt heel fraai. De wijzerplaat heeft een waanzinnig mooie sunburst. Echt een horloge dat in het echt heel anders over komt dan op foto’s. Op rubber vind ik de proporties overigens al beter.

Echter, dan is onderstaande Zenith (vind ik) de betere deal:

14 likes

Mooie set!

1 like

De eerste foto waar ik de Defy ineens niet saai vindt ogen….

Mooi ding zo :ok_hand:t2: Toch eens in het echt zien

2 likes

Dit is precies wat het is. Ik vond dit een mooi horloge toen ik 'm voor het eerst op foto’s zag maar toen ik 'm eenmaal een keer om de pols had… En ja hoor, dat het VC is speelt best een stukje mee. Dat mag ook denk ik.

Die Overseas vind ik heel lastig. Op foto’s oogt het allemaal erg grof en lomp iig.

1 like

Stand van zaken op 21 december. Flink wat gekocht dit jaar, o.a. Longines Spirit, TH Carrera en een paar Zelossen.

36 likes

Lekkere collectie!

Hele mooie seiko chrono die derde van links boven :heart_eyes:

1 like

Ik kan je zeggen dat hij dat in het echt totaal niet is :smile: Hij is juist erg verfijnd en slank. De bracelet is wel wat dikker dan een Royal Oak en een Nautilus, maar voelt daardoor ook alsof hij tegen een stootje kan, terwijl die van die andere juist veel fragieler voelen. Maar het design is niet voor iedereen, dat snap ik. Maar dit horloge is echt haute horlogerie en dat kan je niet ervaren op een foto, zoveel details, zoveel high polish afgewisseld met brushed. Het enige probleem is om hem nog in het echt te vinden om hem uit te proberen :wink:

2 likes

Die Bahama Yellow Halios is echt een knaller zeg.

3 likes

Mijn bescheiden collectie :wink:

40 likes

Leuk collectie! Hoe is de afwerking van de Yema tov de Longines en Baltic als ik dat mag vragen?

1 like

Misschien een andere smaak voor dress-watches. Zo vind ik de Patek 5127, 5227, 5169, Han zijn Lange en zelfs een aantal Grand Seiko (die lichtblauwe van @vierport oeff) erg gaaf. Het is gewoon een gevoel maar zoals ik al zei kan dat gevoel heus omslaan als ik die Vacheron eens zou vasthebben. Groet.

Dat is dus het mooie, die twee Pateks vind ik persoonlijk dus weer saai :grin:

1 like

Ik kan verschillende smaken altijd prima waarderen. Dat houdt het leuk :ok_hand:

1 like

Best wel een fijn setje zo.

1 like

Dank u. Ik mag niet klagen.

Als iemand hier een NA van een Rolex Submariner plaatst lees ik soms reacties in de trend van: “Ik snap dit niet zo goed, mijn Invicta kan ook 300m onder water”

Datzelfde gaat hier een beetje op…

2 likes

Kan een Invicta überhaupt onder water? :wink::rofl:

2 likes

De dag dat ik mijn SubMariner voor het eerst om had kreeg ik als reactie “gratis bij je nieuwe Mercedes gekregen?”. Ehhh hoezo? Nou Mercedes logo zit in de wijzer!

Tja dan moet je even naar buiten eentje roken om bij te komen :slight_smile:

1 like

Nice! Welke draag je het meest?

Ik vind dat als je iets vindt dat misschien een beetje tegen de stroom ingaat, en je omhult het een beetje respectvol en met nuance, dan kan dat toch leiden tot een beetje discussie en wederhoor. Ik vind jouw vergelijking met zo’n kutinvicta niet echt in verhouding. Anyway, alleen maar respect voor de collectie(s).

2 likes