Jouw collectie op één foto deel VII

Allereerst van harte!! Ik vind het wel leuk als een collectie helemaal uit de hand loopt. Geniet ervan en draag ze allemaal of zo veel mogelijk in gezondheid.

1 like

Dank je, en wat betreft dat dragen, ik probeer zo veel mogelijk inderdaad te dragen. Alleen zitten er de nodige zakhorloges bij en die passen niet zo bij mijn kledingstijl en draag ik daardoor eigenlijk zelden :blush:

2 likes

Prachtig!

1 like

Thx :slightly_smiling_face:

Ik vind horloges uit van zeg maar 1950 al oud maar jij hebt er blijkbaar 1 uit 1850… Hoe dan :no_mouth:

1 like

Uit 1857 inderdaad. Het is even zoeken, maar ze zijn wel te vinden. Uiteraard zijn dat dan wel zakhorloges want polshorloges bestonden toen nog niet.
Overigens zijn er ook wel mensen op dit forum die nog oudere hebben. In het zakhorlogetopic staan de nodige van deze oudjes:

2 likes

AH juist, op die manier :slight_smile: Bijzonder hoor !!

1 like

Mooie collectie, Gary :wink:

1 like

Tnx, heb je een oude bekende van je gespot ? :wink:

1 like

Polshorloges kwamen in zwang rond de eerste wereldoorlog (1914-1918). Ik heb ook een aantal Tissot’s uit die tijd:

Datering moet ik overigens nog een keer doen, het serienummer van het uurwerk staat achter de wijzerplaat dus daar moet ik even voor aan de slag :blush:

9 likes

Heel fraai!

Dankje, ben er ook wel tevreden over…

Of misschien één zwarte plaat wisselen voor een lichte… maar welke en voor wat… :thinking:

1 like

de tag inruilen voor een Herrera met witte plaat wellicht? Of de Seiko voor een Grand seiko met witte plaat?

1 like

Carrera doet me niet zoveel… als ik dan bij tag zou blijven vind ik de Aquaracer polar 41 Quartz ook wel dik


(Foto van een 43 automaat… maar dan heb je beeld ):sweat_smile:

9 likes

Deel 2 van de collectie!

12 likes

Leuke Seikos!

1 like

Allebei van m’n vader geweest. De nieuwste heb ik hem ooit cadeau gegeven. Hij draagt ‘m
Nu niet meer.

1 like

Leuke collectie hoor! :ok_hand:

1 like

Bedankt !

1 like

Grijze Nomos👌🏼

1 like