Jouw collectie op één foto deel VII

Mooi man. Die middelste GS, die blijft toch wel fascinerend.

Man man man man man, ik denk met enige weemoed terug aan het dragen van die reverse Panda. Wat een ding zeg. Mooie verzameling hoor, maar nondeju, die Zenith is toch wel de klapper, in mijn beleving.

4 likes

Is die ook … maar toch in de praktijk grijp ik altijd naar iets meer tool/sport en blijft de DJ liggen. Ik denk toch te dressy voor me.

Heb een Cartier Santos ook overwogen … maar ben bang dat ik hetzelfde krijg als met de DJ.

Past dat zo? Mmmmm … Maar inderdaad wel vloeken in de kerk :grin:

Dank mannen! :beers:

5 likes

Gaat prima

22 likes

Nice! Te onthouden!

1 like

Ik heb die 2x geprobeerd. Ik vind hem erg fraai maar kan niet leven met die vreselijke krassen die hij oppakt ook al ben je super voorzichtig. Zelfs mijn manchet van mij overhemd liet zijn sporen achter :sweat_smile:

Ik heb de dj41 smooth en mijn inziens dan minder dressy. Ik draag hem doordeweeks vaak.

De jlc polaris date heb ik weggedaan en wel beetje spijt. Wat een heerlijke allrounder is dat. Zenith ook top dus ik begrijp de keuze stress in de ochtend :sweat_smile:

3 likes

Je moet door die fase tot hij helemaal egaal bekrast is, dan wordt het weer mooi… denk ik :thinking::sweat_smile:

@Svennos leuke collectie! De Datejust zegt me ook het minste, de FXD en de Zenith vind ik de toppers!

Als je in het Rolex straatje wil blijven, zou je de DJ ook kunnen inruilen voor een OP. Geen PCL’s en ook die mooie blauwe plaat :blush:

6 likes

Gave collectie. Heel mooi en in alle opzichten gevarieerd, zonder hip te willen zijn

1 like

Is de Zenith Defy Skyline niets voor jou ipv de DJ41?

1 like

Witte Explorer 2 zou er best cool bij gaan lijkt me

1 like

Maar als ik naar jouw collectie kijk (prachtig trouwens), dan zie ik wel bijna allemaal nieuwe horloges welke gebaseerd zijn op vintage voorgangers.

Zenith heeft nog een paar kleurrijke en opnieuw-uitgebrachte-modellen. Wellicht is dat een optie?

In de snoepwinkel die horlogerie heet, zijn er zoveel keuzes :grin::partying_face:

3 likes

Net wat te saai voor me … Daarom destijds de fluted DJ gekocht. De OP heeft me nooit heel veel gedaan …

De zwarte is wel erg fraai. En speelt wel achter in m’n hoofd … Al kijk ik ook naar een Defy Skeleton … gebeurt wat meer. Moet net iets voorbijkomen waar de eerste afschrijving op zit bij Zenith … Blijvers geloof ik niet meer in :innocent:

Heeft lang boven aan de lijst gestaan … maar denk nu dat in de praktijk een stalen blanke bezel niet mijn ding is … 1 van de redenen waarom ik de BB Pro heb weggedaan (denk ik).

Ja dat klopt wel, en bewuste keus … Vintage uitstraling is prachtig, maar bij oude modellen erger ik me aan de bouwkwaliteit … voor de één de charme, voor mij ergernis :smile: In het verleden hierom afscheid genomen van een 14060m en een oude DJ. Wellicht daarom ook beter geen 16710 te doen … maar hij is zo mooi!

2 likes

Zeker een gaaf horloge… en als we het dan over vintage hebben… deze is voor mij eigenlijk al ‘modern’ en dus makkelijk in gebruik / onderhoud. :grin:

Een goed geserviced model kopen en je hebt een zorgeloos horloge als je het mij vraagt…

Tja en dat ‘rammelen’? Heerlijk!

@Number4 kom er maar in…

2 likes

Ik kan niet echt helpen maar wel zeggen dat het een prachtig horloge is :star_struck:

Ben zelf uiteindelijk wel een persoon voor jong gebruikt/nieuw :sweat_smile:

20 likes

Prachtig Sven!

Ik zou zeker kijken of je die Rolex switch kunt maken!

1 like

en nu…
longines spirit, oris aquis, tudor 1926, tudor royal?

26 likes

Hoppa!

3 likes

Ai … lekker hoor! Maar eerst die Dj eruit :wink:

1 like

Bezint eer gij begint. Dj is gewoon altijd goed, heerlijk horloge!

1 like

Welnee gewoon doen waar zin in hebt!!

We maken wat onverwachte bochten. Strategie naar drie gefaald.

61 likes