Jouw collectie op één foto deel VII

Ppppffff heerlijk en geen rolex top!!

Heb je namelijk ook helemaal niet nodig met al dit moois!! Ik wilde nog een horloge uitlichten maaaaar er zijn er te veel te mooi!!

Van harte en geniet ervan in gezondheid!

1 like

Ain’t nothing but a peanut. Ooooohoeeee

2 likes

De Heuer is mijn favoriet :ok_hand:

1 like

Is een Explorer toch? Weet niet welke Sub je bedoelt anders? :thinking:

Ja maar is een Explorer toch? :joy:

1 like

Zeker dat is de explorer “1”. De klassieke zonder de opgelegde indices.

Coole GS diver. 44mm?

1 like

41mm

Hieronder een link naar hodinkee site met meer info:

2 likes

Ja. Draagt echter veel kleiner.

1 like

Dank! Ik ook!

7 likes

Ah nee. Je interpreteert de zin verkeerd.

Een nog mooiere Sub dan mijn vintage Sub. (Punt)

1016 no way. (Is inderdaad een explorer)

1 like

Vind je dit ook echt mooier of is het vanwege de historie?

Ik vind bedrukte platen bij een luxe horloge altijd zo’n fail. Speedmaster een mooi voorbeeld van. Ze hadden die uurmarkeringen en het logo er gewoon op moeten leggen net als bij de mitsukoshi plaat.

2 likes

Goed punt.

De 1016 is een prachtig horloge maar ook verschrikkelijk saai.

@koekoek plaatje. Aardappelen en kip.

De opvolgers zijn al minder saai.

Itt een Submariner. Die vintage versies leven wel.

16 likes

Hangt er wat vanaf. Bij de Speedy vind ik het niet “goedkoop”, maar past het gewoon bij de onopvallende tool / vintage look. Het zorgt er ook voor dat je aandacht naar andere elementen gaat, zoals de kast en bezel bv.

Bij de oude Tudor Ranger waren de cijfers heel dik bedrukt, dat was ook mooi op zijn manier. Bij de IWC Pilot mark reeks vind ik het dan weer wel jammer. Maar het geheel bepaalt of het past imho :blush:

2 likes

Dat is het hem nu juist, zo’n ding is ook geen luxe horloge maar een toolwatch. En ja wel tegen een luxe prijs tegenwoordig. Maar het heeft zeker z’n charme. Voor alles zo z’n plaats en moment, maar bij zo’n tool watch past zo’n 1016 plaat perfect (imho beter dan de moderne luxe/bling platen).

Het is net hoe je het bekijkt. Je ziet ze namelijk (bijna) nooit. Volgens mij was er op HF 1. Vintage sub’s zie je meer.

Laat ik voorop stellen dat het een mega subjectief onderwerp is hè.

Ik heb bij de speedmaster zelf ondervonden dat ik mijn 1861 speedy een beetje beu was en sinds de mod met de mitsukoshi plaat vind ik hem meteen weer vet.

Ik kan bij opgelegde markeringen echt genieten van de diepte die het brengt op zo’n plaat.
Een mooi voorbeeld daar van is bij de seamaster 300m waves versie.

3 likes

Die is op witgouden accenten na ook nog mat hè…

Zo mooi…:heart_eyes:

8 likes

En back on topic…
:pray::sunglasses:

Trots, heb mezelf niet voor de gek gehouden én een HFer blij gemaakt met een Moonswatch voor list :100:

43 likes

Destijds ook tegen een luxe prijs. :nerd_face:

Hoe zou dat komen denk je? :sunglasses: