Daar heb je een punt, maar Zelos kennende zal dat wel netjes afgewerkt worden…toch?
Keurig, ik denk dat het wel goed komt met die nieuwe launch
Prachtig
Petje af Een verzameling met een ziel
De Connie is natuurlijk bijzonder, maar als ik tussen de twee rose-gouden exemplaren moet kiezen, dan is het toch de Longines. Dat is echt een van de meest onderschatte vintage horloges in de markt.
Lastig om favorieten aan te wijzen. Misschien de UG, omdat het echt veel moeite heeft gekost om die helemaal in orde te krijgen (zie Restauratie van een oude UG). Ze hebben echter allemaal wel een eigen verhaal. Mijn eerste vintage was een Omega 135.011, gekocht van @septentrio. Die referentie blijft voor ons beiden een favoriet. Veel van de andere horloges komen van mede-verzamelaars met wie ik sindsdien ook buiten het forum goed contact heb (zo komt de Omega 14708 van @koen). Dat maakt de hobby leuk en geeft de horloges betekenis .
Momenteel ben ik overigens meer gericht op modern. Zou graag een dresser toevoegen, maar heb vooralsnog geen idee welke. Misschien weer een Cartier Santos?
Wat betreft vintage vind ik Amerikaanse spoorweg-zakhorloges nu ook boeiend. De kwaliteit daarvan is echt ongehoord, zeker als je bedenkt dat ze 80-100 jaar oud zijn. Ik bedoel, kijk dit dan:
Wow! Smul-len deze verzameling!
Die zakhorloge is gaaf
Okay. De Glashütte is binnen. Heel tof.
Ik ben bezig een kleine collectie te bouwen met afwisseling. Draagbare, comfortabele (!) horloges die een tikje onder de radar zijn. Geen bling.
Ik heb nu nog zin in een wat sportievere dresser als 7e horloge. De JLC is fantastisch, maar natuurlijk wel een echt pure dresser.
Dus jullie hulp kan geen kwaad. Blauw is de wens. Ik heb er twee in gedachten:
Als ik nog aardige alternatieven mis rond deze prijsklasse, hoor ik het ook graag.
Dit is de set nu:
mooie collectie tom
Ik ben niet voldoende thuis in Zenith om iets over de ins and outs te zeggen, maar op basis van bovenstaande foto’s: zonder enige twijfel de bovenste. Mooiere lugs, mooiere indices en geen verstorende decentrale seconde.
Heel leuk om je journey hier zo te zien, want màn wat flipper jij snel
Komt de Globemaster nog of toch maar niet gedaan?
Hoe dan ook - keep it up
Lekker hoor! Die Glashutte is echt een hele toffe toevoeging! Nu even genieten, niet meteen verder kijken
Nee, nog niet…. Bijna de gouden gekocht vorig jaar. Wel mooi.
Ook mooi. Maar de Zeniths toch iets mooier in mijn ogen.
Voor de afwisseling in merken zou ik ook voor een IWC gaan!