Daar kan ik wel in meegaan
. Dank.
Dank je. Dat was niet het doel, maar leuk om te horen.
Sinds ik op het forum zit, is mijn smaak wel anders geworden.
Moeten is een groot woord.
Ik merk vooral dat ze weinig draagtijd krijgen.
De Zenith Tipo CP2 en de JLC zitten inderdaad wel wat in elkaars vaarwater.
Prachtig. Duidelijke voorkeur voor zwarte wijzerplaten, maar zeker een smaakvolle collectie 
Lastig, want ze zijn allen mooi. Normaal gesproken ben ik niet zo van de Omega (Speedmasters), maar deze Omega vind ik wel tof.
Ik zou de Zenith rechtsonder en JLC wegstrepen. Beide om vergelijkbare redenen. Zenith’s zijn mooie horloges, maar de mooiste heb je al. De Defy is een beetje een vreemde eend, maar daarom juist ook wel uniek en tof.
V.w.b. de JLC. Een mooi merk, maar volgens mij hebben ze zoveel meer modellen mooier dan deze.
Deze Zenith is geen flyback toch?
Alleen de aged steel/bronze versies toch?
Van zes naar vier:
Hou je vier merken en echt vier verschillende chrono’s over

Kill your darlings! Luxe probleem, maar wel een lastige opdracht. Prachtige serie bezit je
Klopt, is geen flyback.
Dit vind ik wel 1 van de gavere JLC’s van de laatste 10/20 jaar. De “aan/pauze/uit” indicatie en de korrelige wijzerplaat zijn heel toffe details.
De Manufacture vind ik heel gaaf.
Met de “gewone” Speedy heb ik een haat/liefde verhouding. Toch wil ik de nieuwste versie wel eens proberen.
Prachtig horloge en echt anders dan de JLC. Zelf de aged steel gehad
Ingeruild bij Jaap waar hij nu weer te koop staat (net als de Pilot)
Voor mij de DSOM en Defy eruit overigens als het dan perse moet
Nee joh, de nieuwe Speedmaster is echt top. De band is heel mooi en er zit veel meer diepte in de wijzerplaat vergeleken met de vorige. Wat mij betreft mooier dan zo’n Tudor chrono.
Ik ben net eens met @Hisspeedyworld
Ik ben het eens met @Yourspeedyworld
Tijd voor een @rosespeedyworld
Zonde dat iedereen de Tipo zo makkelijk offert. Die draagt echt comfortabel en is goed afleesbaar.
Ik zou de tudor sws wegstrepen. Die is te dik naar mijn smaak. Verder twijfel ik tussen de JlC en de Defy. Jaeger vind ik een drukke plaat hebben en de Defy lijkt me behoorlijk onafleesbaar (althans op foto’s). Omdat ik de tipo zou houden dan de jlc er dus uit. Al is het maar om het mooie uurwerk van de Defy.
Tudor en jlc exit.