Dit vind ik wel 1 van de gavere JLC’s van de laatste 10/20 jaar. De “aan/pauze/uit” indicatie en de korrelige wijzerplaat zijn heel toffe details.
De Manufacture vind ik heel gaaf.
Met de “gewone” Speedy heb ik een haat/liefde verhouding. Toch wil ik de nieuwste versie wel eens proberen.
Prachtig horloge en echt anders dan de JLC. Zelf de aged steel gehad
Ingeruild bij Jaap waar hij nu weer te koop staat (net als de Pilot)
Voor mij de DSOM en Defy eruit overigens als het dan perse moet
Nee joh, de nieuwe Speedmaster is echt top. De band is heel mooi en er zit veel meer diepte in de wijzerplaat vergeleken met de vorige. Wat mij betreft mooier dan zo’n Tudor chrono.
Ik ben net eens met @Hisspeedyworld
Ik ben het eens met @Yourspeedyworld
Tijd voor een @rosespeedyworld
Zonde dat iedereen de Tipo zo makkelijk offert. Die draagt echt comfortabel en is goed afleesbaar.
Ik zou de tudor sws wegstrepen. Die is te dik naar mijn smaak. Verder twijfel ik tussen de JlC en de Defy. Jaeger vind ik een drukke plaat hebben en de Defy lijkt me behoorlijk onafleesbaar (althans op foto’s). Omdat ik de tipo zou houden dan de jlc er dus uit. Al is het maar om het mooie uurwerk van de Defy.
Tudor en jlc exit.
De Zenith Tipo CP2 is inderdaad bijzonder comfortabel (meer dan de JLC en de Tudor bijvoorbeeld) en bijzonder goed afleesbaar.
De JLC levert bij een verkoop ook nog een stuk meer op. Dus daar valt zeker iets voor te zeggen.
Jammer dat Omega dit model uit de collectie heeft gehaald.
Ik ben kennelijk 1 van de weinigen die de Tipo echt super vind. Ik zou de Skeleton en de JLC wegdoen.
Rode kruizen zetten door prachtige horloges. Zelfs digitaal niet makkelijk én niet leuk
Als ik met het pistool op het hoofd er 2 naar de uitgang moest begeleiden dan de Omega en de Zenith Skeleton.
Geheel subjectief en discutabel. Reden: ik vind de verzonken sundials en de 2 van de Omega minder mooi en daarnaast vind ik de leesbaarheid van de Skeleton een dealbreaker.
Voor mij, en als het echt moest. Nog veel liever waren ze gewoon thuis blijven wonen.
Prachtige set chrono’s, maar inderdaad wat teveel om ze allemaal evenveel liefde te kunnen geven. Niet helemaal wat je vroeg, maar ik zou er zelfs drie wegstrepen.
Hou je wel ook weer extra budget over voor een mooie aanvulling die minder in het vaarwater van de andere horloges zit.
Pfoe, als je ze stuk voor stuk bekijkt, allemaal prachtige stukken. Als ik er anders naar kijk, welke zou ik aanschaffen voor mijn eigen collectie en hieruit zou moeten kiezen, zijn dat er misschien net twee. De zenith linksboven en die linksonder. Die hebben ieder genoeg eigen smoel en voelen daarmee karaktervoller aan.
Als ik hieruit streep als ik dit al zou hebben liggen, zou ik me afvragen waarom die tudor er überhaupt nog tussenuit. Snowflake is sowieso een puntje van ergernis voor me, maar naast al die andere stukken is het echt de minste mooie. Daarnaast zou ik me denk ik gaan ergeren aan de Omega, die ziet me er veer te gepolijst uit.
Doe met deze input wat je wilt. Het is mijn smaak in dit geval en jij moet jouw keuzes maken. Je hebt ooit voor deze horloges gekozen, daar zal vast een gevoel bij gezeten hebben toch? Voel je dat nog?
dit zou ook mijn keuze zijn.
De middelste 2. De JLC mist wat elegantie, maar is tegelijk ook generiek van ontwerp in tegenstelling tot bv de Defy of de DSOTM. De BB is ook wat te fors met die 22mm band en forse kast.
De bovenste 2 zijn mijn favorieten. Prachtig duo!
Ja van mij eigenlijk ook. Ook het langst in de collectie. Dat zegt ook al iets.