Damn!
Hele gave collectie en allemaal mooi vastgelegd op de foto!
Als het op een leren band mag, dan is dit de perfecte kandidaat (sbgm221):
Er is een stalen band voor, maar dat staat minder mooi vind ik. Vintage vibes genoeg alleszins
- True GMT
- Mooiere afwerking voor dezelfde prijs
- 72 uur PR
- Lug to lug van 46
- Diameter 39
- Dikte draagt mooi weg door de ronde kast
Ik ben inderdaad nogal van de Tissot
Die middelstd foto rechts is een trench watch uit begin jaren 20, en inderdaad ook een Tissot. De eerste polshorloges leken nogal op zakhorloges. Werden trench watches genoemd omdat de soldaten in de loopgraven in de eerste wereldoorlog ze als eerste droegen. In die tijd droegen mannen nog altijd zakhorloges.
Lijkt inderdaad op die IWC die je laat zien, alleen is dat volgens mij een achteraf omgebouwd zakhorloge (de kroon zit op 12 uur), terwijl deze Tissot oorspronkelijk zo geleverd is.
Overigens zit er wel een verkeerd bandje op mijn Tissot. Band hoort onder de kast door te lopen, moet ik nog een keer aanpassen
Mooie collectie en een prachtige collage Wouter. Je hebt duidelijk te zien twee hobby’s gecombineerd
Echt waar meneer?
U bent een wandelend Tissot museum .
Het horloge van @Phyl is overigens een Tavannes, wat volgens mij de voorloper is van Cyma. Die hebben ook hele mooie horloges gemaakt
Uit het archief:
Ai, niet goed gekeken, je hebt gelijk
En die maakten inderdaad ook zeer fraaie horloges
Wat denk je van een GMT die tevens kleur geeft aan je collectie Phyl?https://hodinkee.imgix.net/uploads/images/a51da2ad-c165-413e-9a59-6addeb37d7a2/tudorhero.jpg?ixlib=rails-1.1.0&fm=jpg&q=55&auto=format&usm=12
Stuk groter dan mn andere horloges. heb de normale gehad, net verkocht. Heb recent deze two tone bij de AD laten liggen. Stond ik voor op wachtlijst.
Daarbij de bb pro uit de verkoop gehaald
Dus die prachtige BB Pro gewoon voorlopig dragen
precies dat. Sinds gisteravond al om
Lekker bezig . Verstandig vind ik. Ik heb de BB Pro dit jaar gepast en ben verliefd. Staat op de wishlist bovenaan voor komend jaar
Cihan, jongen, wat doe je nu? :dizzy: Net die 2 mooiste stukken weg gedaan.
Die Glashütte
Haha ik hoor het je gewoon roepen
Ik ga bij de laatste NA een topic aanmaken en alles uitleggen, beloofd
Er is altijd een horologisch argument waarmee we onszelf wijs maken dat dit de juiste vervolgstap is
Haha precies, onze plannen kloppen altijd
De Cartier is nog niet weg (hint)
Niks meer aan doen, zou ik zeggen.
Maar ja, dit is HF. En als je hier rond blijft hangen, kom je toch telkens weer andere leuke horloges tegen. Dus tja, geniet er gewoon van en rustig afwachten wat je tegenkomt. Maar ik vind dit wel een mooie uitgebalanceerde collectie.