Jouw collectie op één foto deel VIII

Prachtige collectie

1 like

Dat is wel een heel complete collectie! Er zit best wel wat overlap in, maar afbouwen betekent toch moeilijke keuzes maken vrees ik.

De GMT is een mooie aanvulling alleszins, zeker met je voorliefde voor donkere wijzerplaten. Direct de mooiste sunburst van heel de set :ok_hand:

1 like

Als beginnend horlogeliefhebber mag de collectie nu toch eens online.

De TW Steel was een cadeau van mijn vader in 2014. We zijn destijds beide onbelast met enige kennis van horloges naar de winkel van Horloge.nl gegaan, om advies te krijgen over een kwaliteitshorloge rond de 300-350€. Achteraf niet helemaal tevreden mee natuurlijk, maar ik vond hem destijds erg mooi, ik heb hem jarenlang elke dag gedragen en het is nu vooral een mooie herinnering aan mijn vader die er helaas niet meer is.

Jaren later wilde ik toch een wat elegantere klok van een mooi Zwitsers merk om naar werk te dragen, waardoor ik op de Slimline van Frederique Constant stuitte. Twee jaar geleden werd dit mijn tweede horloge en raakte in aangestoken door vrienden, die mooie verhalen over automatische uurwerken begonnen te vertellen.

Ondertussen was de Casio er een keer bijgekomen voor naar feestjes en keek ik gefascineerd naar het binnenwerk van het zakhorloge dat ooit van mijn vaders opa was. Een mechanische automaat moest er dus komen, wat mij bij de Tissot Le Locle bracht.

Daarna is natuurlijk het onvermijdelijke gebeurd. Filmpjes kijken op YouTube, een account maken op HF en een steeds groter wordende verlanglijst. Al snel heb ik de Orient Mako II van een forumlid gekocht, ik wilde niet direct teveel uitgeven en was benieuwd of een duiker me zou bevallen. Inmiddels is dat mijn GADA geworden. Via Timco kwam de Seiko Presage er ook nog bij. Daar was ik al regelmatig verlekkerd langs gelopen bij de Bijenkorf, dus voor 50% en een krasje dat ik zelf vast ook zou maken, was ik helemaal happy.

Met de kerst lag deze prachtige horlogekist met opwinder ook nog onder de boom. Daarbij wel de duidelijke opdracht van mijn vriendin om de collectie niet verder te laten groeien dan er ruimte in zit :sweat_smile:

Een snel gegroeide collectie dus, met horloges waar ik stuk voor stuk veel van geniet. Voor nu is het ook meer dan genoeg, dus de hand gaat even op de knip. Ik ben benieuwd wat deze mooie hobby me in de toekomst gaat brengen!

35 likes

Mooie collectie

Tip: in dat vierkant bakje passen makkelijk 4* horloges. En als je handig bent passen er ook twee horloges op één kussentje…

Ruimte genoeg om door te bouwen :grin::wink::+1:t2:

3 likes

Thanks!

Haha ja er zitten nog 3 kussentjes en 2 tussenschotjes bij, die zitten los. Voor nu wel even verstandig om mezelf nog overtuigd te houden dat 'ie vol genoeg zit :grin:

1 like

Sinds de BB58 er is, hebben er geen wijzigingen meer plaatsgevonden. De huidige collectie is

Het bevalt goed om nu maar vier horloges te hebben ipv van negen. Nu heb ik wel de neiging om er nog eentje bij te gaan kopen in 2023, dus ik ben alvast wat vooronderzoek aan het doen.

57 likes

Super toffe fotos!!

1 like

Dankje! :blush: :+1:

1 like

Gezond jaloers hier! PRACHTIG!

1 like

Strakke set :ok_hand:t2:

Leuk om te lezen over jouw horlogereis tot nu toe!

Een ding is zeker, als je hier een beetje blijft rondhangen: er komen (nog heel wat) meer horloges! :wink:

1 like

Dankjewel! Dat gaat ongetwijfeld gebeuren :smile:

1 like

Als de 168.005 terug is van service moet ik daarvan ook nog even een betere foto maken op z’n bracelet…

Happy 2023!

61 likes

Toffe collectie! Heel complementair aan elkaar. Vooral de BB58 en de Oris 65. Ik vind dat juist wel tof en laat ook wel de tijdgeest zien.

Vintage love voor de Connie en UG :heart_eyes: :+1:

1 like

De Zodiac is ook zéér vintage, uit eind jaren ‘60 en met een valjoux 72 werkje :blush:

Die bracelet moet ik ook nog sourcen. Alles op staal!

1 like

Die misstaat ook zeker niet maar die andere twee zijn meer mijn smaak. :wink:

1 like

Erg mooie collectie!

1 like

Erg mooie set. De UG is mijn persoonlijke favoriet :ok_hand:

1 like

Heerlijk trio :ok_hand:

1 like