Bedankt! Zelf ook best wel happy met wat ik heb. En wie weet dat ik nog wat meer geld ga proberen vrij te maken. Wil er eigenlijk ook nog wel een Tudor bij. Maar alles op zijn tijd haha.
Een hele fijne en diverse set Reinier.
En prachtige uitbreiding aanstaande
Ben je er al eens uit welke dan? Zowel de washi chronomaster (wordt het de 38,5mm met lume, of de 37mm zonder?) als ook de GS (wordt het een quartz/SD/mechanisch horloge, en heb je al een kastvorm / maat uitgezocht?).
Enorm mooie verzameling!
Een Black Bay 54 of 58 past er zeker tussen. Eerst je ultieme doel, de GS, bereiken. Daar heb je immers alle reden toe
Ik heb een top 6 gemaakt. Maar 2 daarvan zijn niet meer in collectie bij GS, wellicht nog wel via dealer te krijgen. En anders zie ik dat tegen die tijd wel.
Mijn nummer 6 is wel de outfielder zeg maar. Maar dat vind ik wel echt een heel mooi horloge.
Omdat het voor mij nog zover weg is houd ik de definitieve keus nog open. Om de knoop door te hakken denk ik dat ik eerst eens bij een aantal mensen langs moet om te kijken hoe ze in werkelijkheid gaan vallen. Maar daar is nog alle tijd voor.
In eerste instantie wilde ik echt voor spring drive gaan maar die gedachte was puur gebaseerd op die glijdende secondenwijzer. Zooooo mooi. Alleen denk ik dat een quartz qua diameter beter bij me past.
Dit is de lijst die ik nu heb. De zwarte dials heb ik eruit gelaten omdat ik de lichte kleuren gewoon mooier vind, de SBGX265 als uitzondering.
- SBGA465 spring drive “snowflake” 40mm
- SBGA373 spring drive zilver 40mm
- SBGX355 quartz “quartzflake” 37mm
- SBGX265 blauw 37mm UIT ASS.
- SBGR255 quartz wit 39mm UIT ASS.
- SBGW283 handwind blauw gespikkeld 37mm
Ja man, alles op zijn tijd haha.
Kirazuri. Mooi horloge, het moet gezegd. Echt heel erg tof.
Champagne. Deze is wat warmer dan de KS die ik bijvoorbeeld heb. Ook een erg mooi horloge.
Nog steeds kirazuri, maar blauw en een kwart slag gedraaid. Je moet denken aan papiervezels in mica, een soort linen dial, maar dan ook weer niet.
Ook mooi, mooie maat, tof horloge.
Mocht je voor die tijd en in de buurt het verschil tussen 40 en 37 mee willen maken, stuur maar een PB.
Kirazuri, ga ik proberen te onthouden. En ja, wens zeker wel een keer gebruik te maken van je aanbod. Zal je binnenkort wel even een PB doen.
Geweldig dit
De santos met blauwe dial
De groene Certina Ds1 special edition verkocht.
En de Zenith el primero is erbij gekomen 4 maanden geleden.
In de toekomst moet er nog een groene 36 Rolex oyster perpetual komen en waarschijnlijk gaat er dan wel weer 1 of 2 uit. Of ik hou gewoon alles, blijft lastig.
Rechts onder is uniek.
Welk nummer heb je ?
Ik heb nummer 41.
Wel al laten repareren omdat het klonk alsof er iets van zand ofzo inzat als je aan de kroon draaide.
Destijds wel netjes opgelost en een andere kroon erop.
Mooie collectie zo. Die small seconds dials zijn tof
Mooie collectie Siebe. Smaakvol en zeker niet het geijkte
Ik vind die Speedmaster prachtig. Jammer dat er zo’n kloten gesp op zit