Jouw collectie op één foto deel XI

Mag ook, zijn beide prima maten :ok_hand:

Gewoon een aftermarket bezel van Steel Reef op een BB58 en je bent klaar :ok_hand:

7 likes

Dit is wel een andere indeling als een originele bb58 bezel. Wel mooi, zag hem afgelopen week ook passeren.

2 likes

Heel cool!
Wel smerig veel geld voor een aftermarket aluminium insertje zeg.

3 likes

dat is idd veel geld daarvoor, een groene alixp alu bezel heel even in de javel en denk dat je heel dicht in de buurt komt qua kleur

4 likes

Op de tudor FB pagina kwam ik vorig jaar enkele topics tegen van een britse firma die dials en bezels een tarnished look geven.

Heel apart en mooi, niet die alledaagse DIY waar men met een wattenstaafje en wat aceton over de bezel wrijft.

1 like

Het is alleen schijnbaar niet zo makkelijk als, zelf de bezel van een 16710 wisselen. Heb al eens gehoord dat iemand die het zelf even zou doen zijn horloge had beschadigd.

1 like

Probleem is, dat naar mijn weten, er geen aftermarket bezels voor de BB58 op Ali staan? Please correct me if I’m wrong want dan ga ik meteen experimenteren :sweat_smile:

1 like

Er staat daar veel op, zou gewoon op diameter van de insert zoeken (vrees dat ongeveer elk onderdeel van replica’s daar te vinden is). Ik restaureer vintage duikhorloges en soms kan je niet anders dan een losse bezelinsert aan te passen als er geen oude onderdelen meer beschikbaar zijn.
Vandaar mijn experimentje met het bleekwater/javel.

1 like

Eens eerder gezocht maar destijds niet gevonden. Wilde eens een faded bezel proberen maar vond een extra originele daar te kostbaar voor. Heb met Ali inserts geen problemen zolang mensen maar transparant zijn waar het vandaan komt.

1 like

foto is erg on topic - deze bezel is ook aftermarket :sweat_smile:

Geldt ook voor de wijzers en de lume

1 like

Mee eens, ik zou het er zelf ook niet voor over hebben

1 like

20250326_132554

37 likes

:grinning:
Geweldige ‘two piece’!

1 like

Ja, beide zijn het knallers👍
iedere keer dat ik denk ik doe er een beater bij, GADA of iets, dan blijkt dat ik niet overal heen ga of alles doe😀

6 likes

:smile:
Die Panerai komt een heel eind.

1 like

De 3 grootste chrono’s bij elkaar in huis.
Allemaal echt een eigen karakter.

79 likes

Mooie verscheidenheid. Prachtig trio

2 likes

Mooi hoor!

1 like

Prachtig.

1 like