Wat een gave GO zeg. Die zie je ook niet elke dag.
Gewoon een 15tal keer opdraaien(de handwinders)voor gebruik,beweging doet de rest.
Na vele voor en tegen meningen aanhoort te hebben in uiteenzettingen en discussies allerlei,zijn voor mij winders niet nodig en een commercie op zich.Wat niet loopt verslijt niet,zo sta ik erin.Vintage horloges met olie van vroeger kan je best op een vaste routine,eens per week op hetzelfde moment éénmal helemaal opdraaien,dragen of niet nadien.
Je weet dat een handopwinder niet verder opwind aan de pols?
Ik neem aan dat je de automaten bedoelt?
Mooi ![]()
Oh, van 4x3 naar 3x4 ![]()
Rus eruit en Breitling erin? En de Tudor eruit en een Blancher erin?
Is ook mijn conclussie na een vergelijkende studie.
Inderdaad dat waren de mutaties voor 2025. Valt allemaal best weer mee dit jaar.
Er staan er nog een paar in het blauw dus misschien dat er in 2026 nog verdere mutaties zich voordoen.
Waar ik tot enkele jaren terug vooral veel Rolex en Tudor (zowel modern als vintage) en enkele Speedmasters in mijn collectie had is mijn collectie de afgelopen periode wat diverser geworden.
Het afgelopen jaar is mijn verzameling vrij stabiel gebleven. Enkel de Sinn Navitimer is vertrokken, de Cartier en de Panerai zijn ervoor in de plaats teruggekomen. Door de jaren heen is mijn voorliefde voor duikers wel gebleven!
Wat ontbreekt er nog? Het blijft kriebelen voor een vintage Navitimer 806!
Super
wat een collectie echt ![]()
Niet veel, echt een zeer complete en mooie collectie. Gezien je voorliefde voor duikers en ook wel wat kleur, zou je een Zenith duiker kunnen overwegen.
Dank je ![]()
Dankjewel ![]()
Zenith duiker heb ik eigenlijk nooit overwogen. De Zenith El Primero daarentegen vind ik nog steeds erg mooi!
Ooit eens ‘a week on the wrist’ gehad van forumgenoot @Rolopalooza:
In het nieuwe jaar een kop koffie met…
Ik app je in 2026 ![]()
![]()
Leuk!
Spreken we af in de zomer! ![]()
wordt dan
![]()
Top, heb je die jacht nog? Doen we tochtje ![]()
![]()
Poah, die Cartier ![]()