Jouw collectie op één foto deel XII

Jazeker :wink:

Zekers, maar een pure handwinder is meestal vintage en deze kan je best 1x in de week helemaal opdraaien,kwestie dat ie gelopen heeft voor de (oudere,andere,meestal geen synthetische) olie effe zijn smeerwerk te laten doen en ja die loopt dan gewoon weer af.

Lekkere collectie!

Jammer dat ze op 2 sec na net niet allemaal gelijk lopen. :rofl:

1 like

Een van de eerste dingen die hier op HF heb geleerd is: de juiste tijd aangeven is wel het minst belangrijke aan horloges.

5 likes

Hoezo?

12 likes

Bij jullie jongens van de analoge overtuiging is het bijvoorbeeld altijd 10 over 10. Dus.

1 like

Oneens. Ik hou van high accuracy quartz en Spring Drive uurwerken :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Sinds 2010 niet zo bescheiden het jaar uitgegaan qua horloges. Zeer happy met dit setje en lekker opgeruimd. Ruimte voor iets met goud volgend jaar!

75 likes

Wat voegt de seiko toe naast de cartier?

6 likes

Sentiment

3 likes

:point_up_2:

Ik draag hem zelden, maar hij wordt met de week waardevoller. Dat heeft met de toestand van één van de gevers te maken, niet met het horloge zelf :confused:

22 likes

Is een DD niets voor jou? Ik las ergens dat je ook een G ambieert, past precies!

Ik weet het, ik weet het…

3 likes

Dat klopt.

Maar een G wel.

download (1)

3 likes

Ik zou met beiden wel uit de voeten kunnen. :sunglasses:

1 like

De meeste vintage horloges hebben inmiddels hypermoderne synthetische oliën door hun uurwerk heen lopen. Vraag me dan af waarom je ze dan elke week zou moeten opdraaien, moet je elke week naar de kluis rennen

1 like

Zeer mooi! Toen Tissot nog Tissot was. :wink:

1 like

Gave collectie heb je toch

1 like

Dank, ik doe m’n best :blush::sweat_smile:

Ergens is de “neergang” van Tissot al begonnen in 1930, toen ze samengingen in SSIH met Omega. Toen is afgesproken dat Omega de bovenkant van de markt zou pakken, en Tissot daaronder. Na 1930 zie je daardoor bij Tissot nauwelijks nog high grade uurwerken. Geen chronometers, geen Breguet spiralen, gecompenseerde balansen, etc. Daarom is de periode vóór 1930 bij mij echt favoriet.
Al is er in de jaren erna ook nog genoeg moois gemaakt, de komst van Lemania binnen SSIH in 1932 heeft natuurlijk wel voor die heerlijke chronografen gezorgd :heart_eyes:

6 likes

Nog een eindejaarsshot. Eigenlijk een vrij rustig jaar in 2025 gehad qua horloges. Heb alleen de Bell & Ross verkocht en dat was het.
(En in de hoofdcollectiedoos heb ik daarvoor de Seiko Matcha teruggeplaatst :hugs:) Heb ook wel rust qua collectie nu… :+1:

94 likes

Krijgt alles eigenlijk draagtijd?

2 likes