Is ook erg leuk maar wordt blijer van een collectie met maar één per merk #gekkehobby
Komt een Longines Spirit voor terug. Nog niet eerder gehad dus ben erg benieuwd ![]()
Is ook erg leuk maar wordt blijer van een collectie met maar één per merk #gekkehobby
Komt een Longines Spirit voor terug. Nog niet eerder gehad dus ben erg benieuwd ![]()
Echt een schitterende collectie! De IWC als flieger met blauwe wijzerplaat was een goede toevoeging
Dankjewel ![]()
Meestal doe ik ieder jaar wel een collectie update post hier. Dus aangezien het er dit jaar nog niet van gekomen is. Dan maar op de allerlaatste dag van het jaar. De laatste was voor jaar november. Laten we eens kijken wat toen de stand van zaken was. Dus hier komt weer een lang verhaal, zoals jullie van mij gewend zijn . Scroll naar beneden voor de foto’s.
Kijkend naar deze foto is er best veel vertrokken dit jaar. In totaal 3 stuks. Eind vorig jaar de Santos en Seamaster te koop gezet. Die waren allebei, vrij snel na 1,5 maand vertrokken naar nieuwe eigenaren. En recent nog de Sinn u50 verkocht, die iets langer te koop gestaan heeft.
De reden van de verkoop van de Santos en Seamaster had meerdere redenen. Ze begonnen allebei te groot te voelen voor mij namelijk. Dit komt door mijn liefde voor 5 digit Rolex. Maar ook wilde ik voor een 16710 gaan.
Dat was nog een flinke zoektocht. Begin van het jaar gestart met de zoektocht en een budget voor mezelf voor genomen. Echter bleek deze na een tijdje toch iets te laag ingezet te zijn. Dus toen ik een half jaar zoeken, een goeie kreeg aangeboden. Precies zoals ik hem wou, de knoop maar doorgehakt om mijn budget op te rekken. En nog altijd zeer blij met deze keuze want hij is echt top.
En de reden voor verkoop van de Sinn u50 is dat hij bleef liggen. Hij was aangeschaft als werk horloge. Perfect qua formaat. 41mm die draagt als 40mm. Erg dun voor een 500m waterdicht horloge. Slanke lugs. Mooie matte wijzerplaat. Een glaasje dat zo plat was dat je af en toe afvroeg of er wel een glas in zat. Het tegiment wat zeker geen gimmick was. Dit werkte echt, op de gebruikelijke wrijvingsplekje na was dat ding nog onaangetast. Maar het grove van de uurmarkeringen maakt dat ik hem in mijn vrije tijd al sowieso niet droeg. En als werk horloge pakte ik of een Rolex die ik al om had die dag of een Casio. Gelukkig is hij nu bij een oud mannen van de tijd gezicht, die hem al langer in het vizier had.
Voor de u50 is een Serica 5303 PLD in de plaats gekomen recent. Na de horloges om de pols te hebben gehad op watchtime en de eigenaar gesproken te hebben, was ik zeer enthousiaste. Dus zullen we nu maar eens zien wat dat ding voor een set maakt?
Het enige wat nog mist op deze foto is de f91w shitter. Die ligt in de kast want daar was geen ruimte meer voor. Maar BIZAR wat een set. Nooit gedacht dat ik een verzameling als dit, bij elkaar zou rapen toen ik begon. Ik ben alle stukken zeer tevreden, ongeacht de prijs. Dus ik ben een blij en dankbaar mens ![]()
Voor komend jaar heb ik eigenlijk weinig wensen die echt realistisch zijn. Een 16610lv of een 5 digit geel gouden daydate zou ik ooit wel willen. Alleen ik wil er niets voor opofferen. Hoewel de 16600 bijna was geslachtofferd, voor een 16610lv in de stickers. Maar de 16600 zit toch te diep geworteld in mijn collectie.
Je zou bijna kunnen zeggen dat ik dus rust heb met zo weinig wensen. Maar ik blijf er toch bij, dat er altijd ONRUST zal zijn als je je met horloges bezig houdt.
Fijne jaarwisseling en gelukkig en gezond nieuwjaar alvast iedereen.
Heel mooie set. Ergens is die tudor mss overbodig. Ik bedenk me net dat je een rolex gmt hebt die meer charme uitstraald, en op een of andere manier straalt die skx ook meer charme uit.
En voor de een of de andere reden ga ik er van uit als ik iemand met een skx om de pols zie dat hij diep in het spelletje zit, terwijl ik dat bij iemand met een tudor gmt niet heb.
Verder een compleet overbodige gedachtenkronkel van mijnentwege ![]()
Ik zit in het zelfde Schuitje. Ik heb alles waar ik ooit van gedroomd had, en toch zoek je nog een manier om met de hobby actief bezig te blijven. Voor mij is dat meestal de piste van de ‘side collectie’
Vergat ik bijna te zeggen: gewoon een schitterende collectie heb je bij elkaar verzameld. ![]()
Mooi set zo! HNY!
Eén kleine grote toevoeging dit jaar: de lang gedroomde Lange 1!
Voor de rest is alles hetzelfde gebleven.
Echt een schitterende collectie! Die Lange 1 begin ik steeds mooier te vinden. Schitterende config ook.
Wat een geweldige set bestaande uit niet alledaagse keuzes! Die Portofino vind ik ook echt een mooi horloge ![]()
Wat een collectie is dit zeg, allemaal topstukken!
Nu ga ik zuur doen ![]()
Mis je geen beater?
Prachtige collectie!!!
Wauw! Wat een geweldige collectie ![]()
Daar is die DJ toch voor?
In het leven is alles relatief natuurlijk ![]()
Een van de mooiste collecties op het Forum. Geweldig! Die Reverso… ![]()
Ongekende set zeg ![]()
Compliment ook voor de keuezes qua lederen bandjes.
Het klinkt gek maar klopt helemaal
En de Reverso! Die is immers gemaakt om mee Polo te spelen. Die draag ik het meest tijdens de zomer en bijna overal naar toe.
Ik had ooit de Sub, Overseas (op rubber) en LLD als “beaters”…
Maar uiteindelijk verandert je smaak na een tijdje en het idee van een beater. Dus nu is dit mijn strand, uitgaans en vakantiecollectie ![]()
Ja dat is echt een speciale! Limited Edition voor de 85th Anniversary van de Reverso. De andere kant is misschien nog wel mooier!
Ik maakte niet eens een grapje ![]()
Top!!
Weergaloos ![]()