Jouw collectie op één foto deel XII

Veel mensen vinden de Portofino collectie niet interessant, maar ik blijf het een mooi design vinden. Veel verschillende bandjes staan hem ook goed. Voor mij is het mijn trouwhorloge, dus die blijft voor altijd in mijn collectie.

Thanks! Ik heb zoveeeeel tijd (en helaas geld) gestoken in het vinden van mooie bandjes voor alle horloges die ik ooit heb gehad, dat je uiteindelijk steeds kieskeuriger wordt en de juiste plekken weet te vinden. A Collected Man en Molequin zijn mijn favos.

5 likes

De 16710, is 40 mm qua diameter toch of vergis ik mij.

Mooie set!

1 like

Haha geen straf :pray:t3:

1 like

Prachtig deze collectie, erg cool :ok_hand:t3:

1 like

Beetje Lange heavy. Verder geen opmerkingen :grin:

Super set!

2 likes

Men complimenten. Stuk voor stuk toppers uitgekozen :ok_hand:

1 like

Perpetual calendar - triple calendar - annual calendar collectie in titanium, rosegoud en staal:

58 likes

Je kan ze niet vergelijken maar de zenith is gewoon een prachtig horloge, piekfijn afgewerkt en een hele leuke maat.

Ik weet het, maar het model doet me zoveel, ook de community errond, het is een rabbithole… maar ik laat jullie graag meegenieten, dan moeten jullie ze niet verzamelen :stuck_out_tongue_winking_eye: ik kijk met evenveel belangstelling naar jouw schitterende collectie (too many watches to own you know…)

Soms denk ik, alles eruit en echt een 4 piece verzameling met de DJ, zenith, een cal321 en een L&S bijvoorbeeld. Maar word ik daar gelukkig van?

2 likes

Hele mooie collectie, respect :ok_hand:

1 like

Dat per definitie niet denk ik. Dat lukt niet met horloges :wink:

Maar je blijft er vast wel gelukkig mee. :clinking_glasses:

Prachtige collectie trouwens. Speedmasters zijn tof.

1 like

Ik zie een patroon :grin:, hele mooie collectie van toppers :+1:

1 like

Het is behelpen, maar zou me wel lukken vermoed ik.

1 like

Bij deze ook mijn eindstand.

Erin, IWC, Snoopy en Carrera.
Eruit, OP coral en de Yachtmaster.

95 likes

Geweldige collectie :drooling_face: werkelijk prachtig

1 like

Oef er passeert hier wel heel wat moois… over het jaar in schoonheid afsluiten gesproken :smiling_face_with_three_hearts:

Prachtige set! En niet teveel horloges, waardoor ze allemaal wel aan de beurt komen gok ik :+1:

Heel mooi trio!

Die wordt ook elk jaar beter heb ik de indruk, heel mooi… en minder en minder Rolex ook. Toeval? :thinking::wink:

Ik ben benieuwd wat het volgende jaar weer zal brengen!

Bij mij is er niets veranderd sinds de laatste update hier, maar ik heb misschien wel zin om toch eens voor die Lange te gaan. We zullen zien :blush:

4 likes

Met deze 2 eindigd 2025.

41 likes

Inderdaad toeval. Denk ik :grimacing::upside_down_face:

2 likes

Ze zeggen 40, voor mijn gevoel neigt het naar 39.

1 like

Dankjewel, man! Ik twijfel toch nog over een paar dingen:

1. De Cartier Ronde vervangen door de Grand Seiko die jij hebt, of de nieuwere generatie 301/305 of toch een Santos Dumont.
  2. Het gebrek aan kleur in de collectie. The Citizen is prachtig, maar heeft net als de Oris een donkerblauwe wijzerplaat die in de meeste lichtomstandigheden zwart lijkt. In direct (zon)licht popt hij dan weer wel. Het liefst blijf ik bij een 4-piece, maar een kleurrijk fun horloge als 5e toevoeging is misschien zo’n slecht idee nog niet.

Wat zouden jullie doen?

1 like

Jah de black bay gmt is idd wat overbodig. Maar ik kan hem nog niet weg doen omdat ik hem aan het einde een van de mooiste vakanties ooit heb gekocht. En om had toen mijn zoontje geboren werd.

Ik hou mijn ogen wel altijd open voor cwc’s. Daar wil ik dus een side collectie van hebben. Een g10 van ieder krijgsmachtdeel. Maar een diver sla ik ook zeker niet over. Ik wordt wel aardig getriggerd door de Ti300 van @ROC
Maar wil me liever stiekem tot vintage behouden in dat opzicht. Met het idee en gevoel dat daar misschien meer verhaal achter zit dat die echt gebruikt is. I am a sucker for a story :sweat_smile::woman_shrugging:t2:

2 likes