Je kan ze niet vergelijken maar de zenith is gewoon een prachtig horloge, piekfijn afgewerkt en een hele leuke maat.
Ik weet het, maar het model doet me zoveel, ook de community errond, het is een rabbithole… maar ik laat jullie graag meegenieten, dan moeten jullie ze niet verzamelen ik kijk met evenveel belangstelling naar jouw schitterende collectie (too many watches to own you know…)
Soms denk ik, alles eruit en echt een 4 piece verzameling met de DJ, zenith, een cal321 en een L&S bijvoorbeeld. Maar word ik daar gelukkig van?
Dankjewel, man! Ik twijfel toch nog over een paar dingen:
De Cartier Ronde vervangen door de Grand Seiko die jij hebt, of de nieuwere generatie 301/305 of toch een Santos Dumont.
Het gebrek aan kleur in de collectie. The Citizen is prachtig, maar heeft net als de Oris een donkerblauwe wijzerplaat die in de meeste lichtomstandigheden zwart lijkt. In direct (zon)licht popt hij dan weer wel. Het liefst blijf ik bij een 4-piece, maar een kleurrijk fun horloge als 5e toevoeging is misschien zo’n slecht idee nog niet.
Jah de black bay gmt is idd wat overbodig. Maar ik kan hem nog niet weg doen omdat ik hem aan het einde een van de mooiste vakanties ooit heb gekocht. En om had toen mijn zoontje geboren werd.
Ik hou mijn ogen wel altijd open voor cwc’s. Daar wil ik dus een side collectie van hebben. Een g10 van ieder krijgsmachtdeel. Maar een diver sla ik ook zeker niet over. Ik wordt wel aardig getriggerd door de Ti300 van @ROC
Maar wil me liever stiekem tot vintage behouden in dat opzicht. Met het idee en gevoel dat daar misschien meer verhaal achter zit dat die echt gebruikt is. I am a sucker for a story
De Cartier is geweldig en out of the box => ik zou hem houden
Als je kleur wil: een iets kleurrijker Citizen is het meest logisch in mijn hoofd.
Maar de Oris ben ik minst fan van. Die vervangen door een Doxa, of een ander snoepje…
Oef, als ik ooit een geldige reden gelezen heb… Moeilijk om dan weg te doen inderdaad.
Gezien dit de eerste generatie is hangt daar op zich al een verhaal aan vast. Maar ik snap je, je wilt cwc’s die actie in conflicten gezien zouden kunnen hebben.
Heerlijk filmpje was dat trouwens ergens dit jaar met die gast die cwc’s verzamelt. Daar heb ik echt van genoten. Ik moet het nog een keertje opzoeken en bekijken.