Ik vindt de mooiste definitie van sport dat je geen bier moet kunnen drinken terwijl je het beoefent. Dus inderdaad, biljart, darten etc. vallen dan al direct af ![]()
Coole Certina!
Vorige horlogedoos zat vol met vijf stuks dus in plaats van horloges weg toch een mooie nieuwe horlogedoos besteld.
Tot nu toe in volgorde van aankoop:
- Seiko SRPB43 ‘cocktail’
- Seiko SSK001 GMT
- Citizen NB6021-68L ‘Barnacle Watch’
- Tissot PRX Powermatic 80 Ice Blue
- Longines Legend Diver bronze/green
Erg blij mee, iemand nog aanvulling voor type horloges? Mis eigenlijk nog een chrono maar niet zo’n fan van meerdere pushers aan de zijkant en ook van de cirkels op 3/6/9 van extra complicaties tot nu toe.
Zo hehe kan ik eindelijk vandaag mijn collectie compleet maken. Liet lang op zich wachten.
Maar hier is die dan:
happy ![]()
Lekker setje hoor! ![]()
Een Flieger wellicht ![]()
Zo naast elkaar valt meteen op dat de verhoudingen van de Daytona toch beter zijn.
Een Speedy in het zwart, blijft de beste Speedy.
Daytona 100% het betere horloge, maar niet voor de marktwaarde.
Eens. Deze speedy panda benadrukt de korte afstand tussen de subdials. De zwarte heeft dat niet cq. minder. Maar zo’n gelakte plaat is wel fraaier en past beter bij het prijs segment waar de speedy (list) zich nu bevindt. Vind de standaard zwarte dial altijd een beetje cheap ogen met die korrelige print
Misschien eens kijken naar een Omega Chronostop? Leuke vintage en ook nog relatief betaalbaar.
Omega Genève 145.009 | Omega Reference Ref ID 145.009 horloge op Chrono24
Eens, maar het prijsverschil speelt wellicht ook mee

Nee geintje, ik begrijp wel wat je bedoelt
Als je graag een ingetogen chrono wilt toevoegen zou je eens moeten kijken naar een Junghans Meister Chronoscope! Aantal hele fijne complicaties (dag, datum, chrono, small seconds) voor een hele mooie prijs - gelijkgekleurde subdials en hele subtiele pushers.
Heb de mijne op staal weggedaan om iets anders te bekostigen en toch een beetje spijt van

De gelijkgekleurde dials scheelt inderdaad wel een heleboel, lijkt wel aardig aan te maat te zijn, 42mm?
Slechts 40,7mm, hij oogt vrij groot door de smalle lugs en het feit dat er echt 0,0 bezel op zit. Hij draagt nog aanzienlijk kleiner op de eveneens mooie stalen band!
Een unieke situatie ik heb een keer alles bij elkaar, door ervaringen met inbraken verdeel ik de boel onder meerdere locaties, maar ik wilde nu eens zien wat ik nou heb. Valt nog mee na jaren rondstruinen hier op het forum.
Heel veel gekocht en weer verkocht hier via het forum, ik ga denk ik afbouwen en misschien met dat geld eens kijken voor een graal naast de graal die ik al heb.
Er ligt ook een corum bubble look a like, die was om te proberen, een echte heb ik door dit horloge nooit overwogen dus dat was een goede investering, en ik zie nu dat mijn vakantie horloge er niet op staat. En waar is mijn stalen c shape, zeker bij mijn zus? Shit…bellen…lol