Hier zijn al teveel woorden aan vuilgemaakt
Je kunt prima golfen met een mechanisch horloge. Ook volgens de merken zelf.
Cool, is dit een zwarte of groene B01? Bevalt hij goed?
Groene ja hoor bevalt zeer goed. Zo in het echt is de wijzerplaat veel en veel mooier dan op een foto. Ik vind hem schitterend.
Heel stoer en mooi kwintet ![]()
Mijn enige maanfase horloge verkocht en weer een nieuwe gekocht, een swap van Edox quartz naar Longines automaat:
December 2025:
Januari 2026:
Januari 2026: prachtige eindstand ![]()
“Eindstand’. zo zie ik het ook! Die koperen Zeno is uit 2003 en de allereerste horlogeforum.nl limited edition (toen nog horloge.pagina.nl) waarbij ik de vormgeving van de wijzerplaat mee ontworpen heb. Daarmee is de hobby voor mij op een bijzondere wijze begonnen. Inmiddels heb ik al weer er 3 verkocht en gedurende 2022-2026 elk jaar een nieuwe bijgekocht. Maar het kistje zit nu vol en zo krijgen ze allemaal voldoende draagtijd.
Wanneer ga je uitbreiden?
Ik zat te denken, wat ik nog echt echt mis en het antwoord blijft altijd een extra goudkleurige Seiko.
Oeh, mooie set, vooral de Aquaracer en Carrera!
![]()
Is er een reden voor de horloge boxen van 6?
voor de grote verzameling.
Ik begon met een doos van 6 (waar er overigens ook 12 ingepropt zitten), de rest is 5 x 12 stuks. 20/24 is te groot vind ik, als ik een horloge wil pakken wil ik niet elke keer met zo’n giga box door het Huis.
En ook kwa themas vind ik het zo leuker
Huidige stand van zaken:
Ik twijfel erover om mijn Sinn en the Citizen van de hand te doen voor de komst van een blauwe Mark XX op leer. Wat vinden jullie? The Citizen doet qua afwerking nauwelijks onder voor de GS en is eigenlijk bizar goed voor de prijs. In dat opzicht voelt een Mark XX als een stap terug. Aan de andere kant spreekt de meer uitgesproken sunburst en de tool vibe van de Mark XX mij aan.
Sinn + Citizen verkopen voor Mark XX?
- Doen!
- Niet doen!
- Andere suggestie: post comment
De minste van de vier opofferen wellicht
Oftewel de Oris
Die cartier is prachtig!
Ik vind dit zelf geen mooi horloge, dus nee.
Zou liever houden wat je hebt.
Ja,12 bedoelde ik geen 6, kan je volgen wat betreft die grotere boxen,en zekers ook handig voor opsplitsing in thema’s.