Ok. Nu is het zeker. Onze smaken verschillen.
Die schroeven aan de zijkant zitten normaal aan een boot. Niet aan een lug. Dat is echt serieus lelijk.
@rorymoer hoe kun je beweren met droge bogen hè, dat de Patek lugs overgestyleerd zijn, en die van de vacheron en FM acceptabel zijn
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld, past het wel bij het “very much” stijlconcept van de rest van het horloge.
Zoals je zegt “ieder z’n meug”. Ik trek de 2 subdials van de PP niet die uit het lood staan. Krijg er deze vibes bij;
Daar kun je over twisten, maar ik heb ook een teringhekel aan geschroefde lugs. Ik heb dat op een Mühle Glashütte, en ik vervloek dat. Het is kut. Onpraktisch als de hel. Je moet hele rare bokkesprongen maken wil je er een nieuw bandje op zetten, bijvoorbeeld, en die pins zijn niet standaard. Grrrr.
Ik heb in de afgelopen 8 jaar eigendom geconcludeerd dat ik nooit meer zoiets koop of aan wil raken.
Seconded.
Ben ik wel met je eens hoor. Was meer een voorbeeld dat eigenlijk vooral om het uurwerk ging (maar wilde niet alleen de achterkant showen). Die schroeven zijn gigantisch en doen me denken aan de Cartier Diabolo, ook zo overdreven.
Die van Vacheron vind ik wel wezenlijk anders. Zeker, ze zijn speciaal, maar verstoren het horloge voor mij niet en ik denk dat je snel aan de vorm went, omdat deze relatief vloeiend en simpel is. Bij die Patek ga je na een paar jaar op je horloge kijken en nog steeds eerst de stappen in je lug tellen voordat je de tijd leest.
Van de 3 zou ik zelf voor de Roger Dubuis gaan, mede vanwege de kast. En omdat ik de wijzers op de Vacheron wat ‘stompig’ vind.
Na veel geflipper hier op beland. Alle horloges zij nieuw gekocht buiten de vintage Eterna die men grootvader nieuw kreeg na 25 jaar dienst in 1978. Ik ben een tevreden man. Deze gaan gewoon men 4 piece worden, 4 verschillende dus voor elke gelegenheid wel wat. Nuja na verloop nog een starbucks erbij kan altijd.
Wat een collectie mooi!
Die sbgn013 is echt vet van gs
Ai, daar gaat die 5157.
Je kunt er ook gewoon voor kiezen om de schroefdraad te verrampeneren door er alsnog een normale pushpin in te duwen.
Tof ding!
Ik heb op dit moment eigenlijk geen behoefte. Er zijn een paar “leuk voor ooit misschien” opties over, maar het houdt op.
Dat is een mooie toestand om in te verkeren.
Heb ik ook al sinds begin dit jaar. Mss post ik exact een jaar na mijn laatste collectiepost wel weer exact dezelfde set. Daarmee zou ik me toch wel in de geschiedenisboeken van HF schrijven me dunkt.
Update:
De Nomos club ace en de Junghans meister driver zijn uit de collectie.
Het plan was om dan alleen de JLC toe te voegen aan de collectie. Alleen is dat niet helemaal gelukt.
Er kwam voor de JLC nog een Tudor black bay bij.
Heerlijke collectie, precies in mijn straatje. Die MUT Moon is wel echt een prachtige aanvulling
Indrukwekkende bende geworden! Nog plannen?
Ik wil ooit nog een keer de Rolex OP 36mm groen.
Eigenlijk moet er dan nog wat uit, maar het wordt nu steeds lastiger.
Prachtige collectie, waarbij de Tudor en de JLC toffe toevoegingen zijn