Jouw collectie op één foto deel XII

Best wel snel gegaan deze collectie, soms moeilijk om een keuze te maken welke ik draag.

Nooit gedacht dat het zo zou gaan lopen…

37 likes

Klopt wel, het is leuk om te roteren tussen de 3. Alle kleine details vallen dan telkens weer op, bv hoe ongezien comfortabel die IWC band is bv. Of hoe een plexi veel minder spiegelt dan een saffier :blush:

Heel leuk om ze zo eens samen te leggen en te beseffen hoe absurd de hobby wel niet is :sweat_smile: ! De 65 is echt een gaaf horloge. Na 10 jaar ben ik dat ontwerp nog steeds niet moe… mijn eerste liefde he :wink:

Dat is niet het plan en ik ben het nog nooit zo zeker geweest :thinking:

Dank heren! :pray:

Misschien :innocent:

6 likes

Hele leuke set, divers en toch samenhorend als je ze zo ziet.

1 like

Ah leuke set!

Maar zou je de military (en dan de imho mooiste groene) versie niet ook willen?

.

15 likes

Hele mooie verzameling. :ok_hand:

1 like

Yachtmaster zie je niet zo vaak… vind ik de mooiste van rolex

1 like

Wow mooie collectie! Mag ik vragen hoelang je hier over gedaan hebt?

1 like

Thx, iets van 10 jaar of zo.

1 like

Zo’n heerlijke set! Zou me met alles wel kunnen amuseren :smiling_face_with_three_hearts:

Heel heel gaaf deze collectie :ok_hand:t2::star_struck:

2 likes

Al een paar keer bijna gekocht (de “gewone” military dan) maar mijn hart ligt bij de IWC periode. Die waren op de markt toen mijn interesse voor horloges begon. Een soort jeugdsentiment.

2 likes

Dankje! Er is geen plan alleszins, ik koop wat ik mooi vind. Maar het is allemaal niet helemaal dress en ook niet helemaal sport, dus dat maakt het misschien wel samenhorend :slight_smile:

:pray:

Ik heb nu ook niet het gevoel dat er iets uit moet. Meestal rond dit aantal horloges begin ik al onrustig te lopen of draag ik sommige niet meer, maar nu is het gewoon een en al moois. Keuzestress bestaat niet als je ze allemaal even graag draagt :slight_smile:

1 like

Het is wel leuk om je toe te spitsen op een bepaalde periode, dat geeft wat focus. Het is een subcollectie alleszins! Die Military is ook wel heel gaaf, maar ik ken dan ook de details niet van het hele Porsche Design verhaal :wink:

1 like

Er zijn een aantal forumleden waar ik bij bijna iedere post denk: ‘wow, die heeft goede smaak’ en jij bent daar een van. Wat een geweldige collectie!

Wel heb je voor mijn gevoel met de Nomos-GS en de IWC-Aqua Terra horloges in je collectie met best wel wat overlap. Het enige wat ‘ontbreekt’ is een beetje kleur, maar als ik het me goed herinner heb je de ijsblauwe UFA incoming toch?

Hoe dan ook, geweldige collectie :smiley:

2 likes

Dank voor het mooie compliment!

Ik heb inderdaad de UFA in bestelling, maar ik wacht op eentje waar de datum goed gealigneerd staat. De eerste batch heeft daar blijkbaar problemen mee, dus we zullen zien wanneer ik daar wat van hoor. Ik mis soms inderdaad wat kleur en ik zit de laatste tijd vaak te kijken naar de Doxa Sub 200t, met name dan de gele. Ik ben benieuwd naar @Veblen zijn bevindingen, want die heeft eentje tweedehands gescoord hier :sunglasses:

image

De overlap snap ik zeker. Vooral van de GS en de nomos lijkt dat alleen maar zo, want het enige dat ze gemeen hebben is dat ze een lichte wijzerplaat hebben, een handwinder uurwerk en een leren bandje. De kast is zo totaal anders, de plaat van de GS is ook een warmere creme tint en de Nomos koel zilver. Het zijn totaal andere horloges als je ze om hebt.

De IWC en Railmaster zijn inderdaad “mid size” zwarte alrounders op stalen band, dus die zijn inderdaad wat gelijkaardig. De IWC zal ik sowieso nog op een leren bandje zetten. Ik heb die 2 horloges omdat ik horloges uit die tijd (90’s, 2000’s) simpelweg mooi vind en het zijn mooie sets die ik niet kon laten liggen. Er zit weinig pretentie aan horloges uit die tijd en ze hebben al wat robuustheid en zijn gemakkelijk te servicen (in tegenstelling tot veel vintage uit de jaren 60).
De allereerste Omega Planet Ocean is ook zo’n stuk, maar die was me te zwaar. Je hebt nog dergelijke horloges: Sinn heeft er genoeg gemaakt, de Zenith Rainbow flyback chrono vind ik ook heel gaaf bv. Misschien moet ik ook een subcollectie starten: tijdloze youngtimers of iets dergelijks :smile:

11 likes

Meteen wat kleur, malle nato wisselen voor een tropic en klaar is kees.

En op rubber zeker niet te zwaar wat mij betreft:

9 likes

Oef jij weet toch ook hoe je een horloge op een foto moet zetten. Wat een prachtstuk :smiling_face_with_three_hearts:

Ik zal het misschien nog eens een kans geven… maar nu even niet. Gelukkig zijn er genoeg PO’s in omloop, er is altijd wel eentje te vinden :blush:

1 like

Onwijs tof ding. Hij draagt wat kleiner dan de maat doet vermoeden, maar dat is niet verkeerd. Op onderstaande foto zie je wat ik bedoel, de DJ is 36mm. Waar de 300 en 300T echt toolwatches zijn, voelt deze door de maat wat beter draagbaar, alledaags (als hij een neutrale wijzerplaat had :wink:) ergens meer vintage feel (ondanks dat de 300-lijn trouw is aan het origineel). Kwaliteit is des Doxa, daar ben ik nooit zo van onder de indruk geweest.

Kleur is erg persoonlijk. Had nog nooit een geel horloge gehad. Had eigenlijk de oranje op het oog, misschien dat ik die alsnog ook koop. Maar het geel spat er wel vanaf. De tint is ook precies goed.

22 likes

Phoahhh…daar heb je een goeie stevige koffer voor nodig inderdaad. Mooi hoor!! Pelicase?

1 like

Deze kende ik nog niet maar wat een parel zeg. Poah!

1 like