De nieuwe samenloop in het Dolfinarium
Nu rust Rik?
Ik denk het…
De witte hentschel blijft een “onbekend” toppertje binnen de collectie. Voor mij een hele mooie dresser die er ook ooit mag komen.
Lekkere diverse collectie zeg!
Leuke set zo. Wat is dat ding met gouden/goudkleurige bezel?
Henry Archer Vesterhav West Amber.
Bijzonder ding om te zien. Die chinezen met eigen smoel zijn ook wel leuk. Beetje klassiek die merkur, soort 80s blancpain vibe
Je hebt zo iig van alles wat.
Die breguet cijfers zijn ook niet zo enorm origineel toch? Die zie je op zakhorloges sinds 1850.
Dat ingegraveerd vs applied boeit me niet zoveel. Daarnaast heeft die merkur een railroadtack en dat heeft de longines niet.
Kopie of hommage van die longines zou ik t niet noemen, dan hadden ze ook de kast en de piepan meegekopieerd.
Daarom is het ook best goed gedaan. Handwinder voor een scherpe prijs. Snap best dat @Silvester1987 deze heeft aangeschaft
Dat is idd een overeenkomst. Verder ook helemaal niets. Volgens mij is Longines niet de eerste met ingegraveerde cijfers of breguet numerals, zoals Ruud al zei. Ontbreken van een secondewijzer, die stipjes als uur markeringen, 2mm kleiner in diameter, bezel met ‘laagjes’, slankere kastpoten, betere proportie van de kroon tov de kast, betere AR coating en wel een end cap als afwerking op de centrale as vind ik pluspunten in het voordeel van de Merkur
Dat wordt dan de hoogste tijd weer
Deze week voor het eerst een horlogedoos aangeschaft. Mijn horloges lagen tot voorheen altijd in een paar laatjes van verschillende kasten.
Maar nu dus voortaan netjes gesorteerd in een mooie horloge doos. De doos zit wel gelijk vol, maar das een mooie reden om even niets bij te kopen voordat ik eerst wat verkocht heb.
Heb nog wel een laatje ergens met wat rommel horloges, maar die halen het niet om in een mooie horloge doos terecht te komen.
Ben er erg blij mee want het etaleert toch een stuk aantrekkelijker op deze manier en leuker om in de ochtend een horloge voor de dag uit te zoeken
Mooi zestal