![]()
![]()

I see what you did there…
![]()
![]()
![]()
![]()
Heel erg tof Erik, mooie set zo samen. ![]()
Collage/collectie vol klassiekers. ![]()
Heerlijk! Geniet ervan
![]()
![]()
Bijna een jaar geleden dat ik hier gepost heb. Er is best wat veranderd haha!
Wat er niet veranderd is:
Wat er wél veranderd is:
Het begon met afscheid van mijn Kermit. Deze droeg ik weinig, wat mede te maken had met de conditie. Hij was niet slecht, maar de band had behoorlijk rek en het horloge was ooit gepolijst. In het AP-only topic werd ik regelmatig door @551er getriggerd met zijn neo-vintage AP Royal Oak Offshore triple calendar. Ik vond er één in NL en ruilde de Kermit hier op in.
Vervolgens zocht ik een kekke vakantieduiker op rubber. Dit werd een Tudor Pelagos 42mm blauw. Kei leuk ding, maar geen blijver. Na de zomervakantie verkocht ik deze weer.
Tussentijds werd ik door mijn AD gebeld dat ik mijn gewenste Rolex GMT-Master II “Sprite” mocht ophalen! Deze wilde ik al geruime tijd toevoegen. Ik heb al een GMT in de vorm van een Pepsi, maar droeg deze niet om hem nieuw te houden. Nu ik de Sprite heb - call me nuts, maar deze draag ik niet want m.i een future classic - wordt de Pepsi eindelijk zorgeloos gedragen.
Ik dacht dat ik wel klaar was voor dit jaar… niet dus.
Net na de zomer zag ik bij een bekende GD een waanzinnige 18k YG Rolex Yachtmaster 16628 in prachtige staat voorbij komen. Dit model stond ook al geruime tijd in mijn favorietenlijst. Nu hij zo dichtbij kwam, besloot ik door te pakken. Om overlap te voorkomen (reeds 2 Yachtmaster in bezit alsmede een GMT Rootbeer 16713), ruilde ik de Rootbeer en de 16622 met platina plaat in. Deze verlieten derhalve de collectie ten gunste van de 16628.
Onderwijl via dezelfde GD een prachtige Myriad diamond dial voor mijn 18238 aangeschaft en laten swappen door Tempus. De originele champagne stick plaat natuurlijk gehouden.
Toen miste ik ineens mijn Kermit. Verdikke…! Ik meende met de komst van de Sprite voldoende in een “groene Rolex” voorzien te zijn. Maar aangezien dit een safequeen is en bovendien het natuurlijk 2 compleet verschillende horloges zijn, besloot ik mijn eerder genoemde vertrouwde GD te vragen of hij een superstrakke Kermit in het vizier had. Ik wilde deze keer geen concessies doen dus ongepolijst, full set en snaarstrakke band en algehele staat waren een belangrijke vereiste. De zoekopdracht werd rap vervuld dus de Kermit vond zijn weg weer in mijn collectie!
Tussendoor de Omega Speedmaster FOIS verkocht. Deze droeg ik te weinig en ondanks mijn haat/liefde verhouding met de Speedmaster en de hoop dat de FOIS dit zou oplossen door de funky details, gaf hij me niet hetgeen waar ik op gehoopt had. Ik ruilde het horloge met een sympathiek forumlid voor wederom een blauwe Pelagos. Omdat ik wist dat deze de vorige keer ook geen lang leven in mijn collectie bekoren was, verkocht ik deze vrijwel direct door.
Echter, tijdens het gesprek met de koper van de FOIS, kwam de Tudor North Flag ter sprake. Een eigenwijs model, inmiddels een aantal jaar discontinued. Ik dartelde al bijna 2 jaar om de North Flag heen, maar het kwam vooralsnog nooit tot een aanschaf. Tot, per toeval, vlak na bovenstaande ontmoeting, er een mooi exemplaar op C24 verscheen. Al vlug zag ik dat deze verkoper ook op Uhrforum actief was dus volgde daar ons gesprek en onderhandeling. We waren er snel uit en het horloge werd vanuit Slovenië naar mij verstuurd! Deze week heb ik het horloge ontvangen en ik ben er zeer content mee! De North Flag heeft kennelijk niet voor niets zo lang op mijn wensenlijst gestaan ![]()
Bovenal ben ik momenteel zeer tevreden over mijn collectie, dus ik verwacht weinig nieuws meer voor 2025. Plannen? Zeker…! In 2026 komt er een Daytona. Welke weet ik nog niet. Vermoedelijk wordt het ofwel een 5-digit Zenith Daytona, ofwel de laatste referentie 126500. Afijn, we gaan het zien!
Samenvatting:
Leuk verhaal, bedankt voor het delen.
Jaar is nog lang.
Mooie toevoeging!
Schitterend. Leuk verhaal ook!
Prachtige collectie. Zo zie je maar je bent nooit klaar ![]()
![]()
![]()
NB heb je ook een strakke foto van die DJ roman? Die valt wel een beetje uit de toon ![]()
Onverwachts binnen een week 2 NA’s erbij.
De eerste de Tag Heuer. Al sinds het begin van de hobby een zwak gehad voor dit model en toen deze hier te koop kwam de trekker overgehaald. Super leuk ding.
Daarna, na een maand of 6, een telefoontje uit Maastricht. De Snoopy lag klaar
de 4e speedy wat voor sommige wellicht wat veel voelt maar ik heb best wel een zwak voor het model. Volgend jaar eens naar de eerste vintage kijken. En dan waarschijnlijk een moonphase. Paar keer omgehad nu en dat is toch echt wel heel tof.
Het resultaat is dat het een beetje uit de hand is gelopen. Denk niet dat er dit jaar nog wat bijkomt ![]()
Helemaal happy.
Dit snap ik niet ![]()
Dit snap ik!
Mooie collectie! ![]()
Mooie verzameling. Met een Speedy meer of minder is niets mis.
Maaruuu, had jij niet ook een rode OP?
Jazeker die had ik ![]()
Proficiat met deze mooie collectie. Stuk voor stuk mooie horloges ![]()
![]()
En nu wordt het tijd voor vintage ![]()
Aangepast ![]()
Is een 31mm die mijn vriendin draagt. Daar maak ik niet zo vaak foto’s van ![]()
Heel gaaf hoor.
En
Nice.
Prachtig Roald! Ondanks mijn hierboven benoemde haat/liefde verhouding met de Speedy, zou ik zo’n Ultraman graag eens willen proeven!
Top collectie!
Mooi man. Speedy heavy, en dat is een goed iets ![]()