Mijn collectie op dit moment. Door het vertrek van de Cartier en de Rolex is er ruimte ontstaan voor een nieuw horloge. De Damasko DC80 staat nog te koop en er is een Sinn 856UTC aan de collectie toegevoegd.
De aankomende twee weken heb ik vakantie en kan ik mij eens gaan verdiepen wat ik ga toevoegen. Er staan al verschillende horloges op mijn lijst zoals een Longines Legend Diver 39mm, een nieuwe Tudor Royal 36mm of een Breitling Navitimer 41mm.
Of zal ik voor het eerst eens een horloge uit mijn geboortejaar 1985 kopen? Een mooi Ingenieur bijvoorbeeld
Zie toch vaak dat er een santos in een collectie zit die dan weer vaak verdwijnt… lijkt mij toch een stuk dat forever zou moeten blijven of wat zou de reden achter die verkoop altijd zitten? Cartier maakt betrouwbare horloges, hun uurwerk toch bijna nooit problemen… ja is toch een vraagteken bij mij🤔
De Santos is een prachtig horloge maar ik had hem inmiddels een jaar of 6. Zit ook wel een beetje in een toolwatch periode dus was voor mij logisch dat de Santos mocht vertrekken. Vind het gewoon leuk om steeds weer wat nieuws te proberen. Daarnaast heb ik een nieuwe regel voor mijzelf dat er eerst horloges verkocht moeten worden voordat er iets nieuws bij mag komen.
Ja die Glassboxes zijn idd erg mooi. Zie alleen door de bomen het bos niet meer als het gaat om de verschillende types. Ga mij er maar eens in verdiepen.
Een Santos is een prachtstuk die ik iedereen kan aanbevelen. Ik heb die van mij uiteindelijk ook verkocht voor iets nieuws en ik heb er eigenlijk nog geen spijt van gehad. Er is zoveel te ontdekken en het is wel een stuk waar wat geld in blijft zitten. Hij verkoopt ook vlot en je kan ze altijd terugkopen, dus je kan de vraag ook omdraaien: waarom niet?
Thanks! Ja de TW tijd was een mooie, gigantische wandklokken als ik zo terug kijk….
Al blijft een rose gouden met blauwe horloge wel altijd een hele fraaie combo. Zoiets in een normaal formaat en van ‘goed merk’ moet er toch nog eens komen.
Links onder een jubileum horloge van mijn vaders bedrijf, die is dan weer net te iel om de pols
Huidige staat van de collectie. Ik draag eigenlijk alleen de middenrij en de Bretling met af en toe de Hamilton tussenin.
Samen met de twee two tones, welke erfstukken van mijn vader, zijn dat de blijvers.
Dat weet ik niet zo zeker, eerlijk gezegd. Ik heb een paar keer geprobeerd om die SBGV239 weer terug te kopen van @Thijs9F82 , maar de pogingen werden standvastig afgeketst. En terecht ook eigenlijk, want de 44GS kast is, juist met quartz uurwerk, prachtig plat. 10mm dikte is heel erg comfortabel.
De SBGW 44GS die ik heb zijn erg cool, maar met een handopwinder toch al gauw 11mm dik, wat prima draagt. Soit, de wijzerplaten van alle 44GS SBGW horloges zijn tof, of het nu om kirazuri, grand cocktail of Mt Iwate patronen gaat, maar de aqua-achtige blauw-groenige sunburst van @Thijs9F82’ GS is uniek en heel erg mooi.
Ook de GMT is voor vakanties, reizen, activiteiten en eigenlijk alledag het perfecte zorgeloze horloge.
Wat me opvalt: Alleen donkere wijzerplaten. Heb je ooit iets lichts overwogen, of is dat je ding gewoon niet?
Ik vrees dat alle SD en ankergang automaten vele malen dikker zijn. De uitzondering is de Evolution 9 serie, maar dat moet qua ontwerp dan maar weer net je ding zijn. Ik ben benieuwd, maar denk dat je je achter de oren gaat krabben wanneer je een dressy kast van bijna 13mm dik in handen hebt.
Handopwinders zijn op zich niet zo erg hoor, ik heb er inmiddels vier, en met een gangreserve van 3 dagen bij de GS uurwerken is het prima te doen. Sterker nog, zelfs de JLC waarvan ik de reserve eigenlijk niet eens weet is prima te dragen.
Mooie diverse verzameling, maar eigenlijk is de Formex juist de vreemde eend in de bijt, als ik zo naar het stijltje kijk.
Thanks man. Nou heb ik eigenlijk zin om weer een Nomos Neomatik terug te kopen.
Ja, alleen de linker, op die foto, is een donkerblauwe (lijkt donkerder door het licht, hier). Er is wel een compleet zwarte, met een paar rode accentjes. Dat is een no-date en die is 41mm, wat ook nog een prima maat is voor mijn pols, in ieder geval, van 17,5cm.
Ik begrijp volledig wat je zegt als je de collectie zo ziet. Dat zou ook mijn eerste feedback zijn. Maar de foto geeft misschien een ietwat vertekend.
Ik roteer voornamelijk tussen de Breitling Rolex, GS en Formex (welk ik dan nog verder aanpas aan de stijl met een andere bezel en/of passende tropic straps. Op de foto staat hij wel op zijn extreemst). Af en toe sluipt in deze rotatie de Murph en Casio.
De 2 two tones worden maximum 4 keer per jaar gedragen. En heeeel af en toe de Seagull.
In die optiek staat hij nog steeds aan het uiteinde van het spectrum, maar hij heeft daar voor mij ook zijn plaats gevoelmatig.
Binnen 3 jaar komt er hier een mijlpaal verjaardag aan. En het jaar daarna vieren we de 18 jaar van mijn jongste zoon waarbij een uurwerk combo gaan zoeken (85% zeker dat dit een dedicated duiker zal worden voor ons beide).
Voor de mijlpaal zit ik momenteel meer naar complexer binnenwerk te kijken…(Omega Speedmaster Moonphase om de brug te maken naar mijn vaders Omega en zo de cirkel rond te maken, JLC Master Calendar of Een perpetual van Frederique Constant).
Goed punt. Tja een SARB035 heb ik weleens gehad en een polar Explorer II gepast maar het oogt gelijk wat groot, vooral wit. Nooit echt goed over nagedacht. Ik vind vooral dat een dresser een witte of lichte plaat hoor te hebben maar ik draag nooit dressers.
En klein deel van de collectie. Enkel de Panerai.
Tussen 1999 en ongeveer 2010 had ik er veel meer maar die liefde is compleet weg.
En Panerai was er zelf verantwoordelijk voor.
Los daarvan vind ik het merk toch speciaal en origineel genoeg om er toch enkel van te hebben.
Misschien zou ik nog eens ene Radiomir overwegen maar momenteel is het voor dit merk ruim voldoende met deze 3
Cartier is een luxe maison met echte horlogemakerij. Bijv. Emporio Armani is een fashionhouse met horloges. Dus Cartier kun je zeker geen pure “fashionwatch”-producent noemen. Ze zijn ook al bezig sinds begin 20e eeuw.