Jouw collectie op één foto II

En ik vind dit dan weer schokkend.

1 like

Hoezo? :thinking::see_no_evil:

Omdat de Explorer gewoon een top horloge is.

Ik heb verder niks tegen GS maar wel tegen dat gedoe van meer value for money en betere afwerking en minimaal 3x zo goed als Rolex.

Ik zie gewoon niet in waarom Rolex altijd moet verliezen van GS.

En correct me if im wrong maar het zijn altijd GS eigenaren die zeggen dat ze niks hoeven te bewijzen en daarom geen Rolex kopen, om vervolgens aan Rolex eigenaren te bewijzen dat hun horloge beter is.

3 likes
2 likes

Hoeft ook niet altijd, maar in dit geval heb ik liever de GS dan de Explorer…

?
Jouw woorden dit, hoor.

Ik had het gewoon over GS in het algemeen.

Ah jongens, gaan we weer zo’n discussie in.

Het zijn twee verschillende horloges die beide hun eigen voordelen hebben. De afwerking is heel anders gedaan bij beide horloges. De fijnslijperij is bij GS geweldig voor elkaar. Wijzerplaat is ook echt bijzonder en heel mooi gemaakt. De Rolex is wat meer toolwatch en voor mij wat veelzijdiger. De een doet overall niet voor de ander onder.

Wat voor mij ook van belang is, is de betere verstelbaarheid van de band bij de Rolex, waardoor hij iets comfortabeler draagt. En het feit dat de GS wat dikker is, is geen voordeel. Maar naast elkaar echt beide heel erg mooi gemaakte horloges.

9 likes

Dit vind ik wel een heerlijke constatering. Hulde.

4 likes

sure :upside_down_face:

Ik kijk echt tien keer liever naar de GS. Merkbeleving is wel wat minder, maar ik vind de GS veel meer kwaliteit uitstralen.

Edit: hopeloze kutfoto natuurlijk, maar wellicht is het wat geloofwaardiger als iemand het zegt die voor beide heeft betaald.

17 likes

Precies dit.

De afwerking van de wijzerplaat en kast van GS is top. Maar alle GS’en (uitgezonderd quartz) zijn 2mm te dik voor wat ze zijn. Waarom moet een automaat 13mm zijn? En een GMT zelfs 14mm? En waarom geen “Easylink” in de sluiting? Juist bij dikkere horloges extra van belang.

Een volgende GS bij mij wordt een quartz…

3 likes

Ok
Nu nog even AP erbij. Afwerking AP is zeker niet beter dan rolex. Snap niet dat er zoveel mensen zijn die dat beweren. Mischien zit dat tussen de oren.

42 likes

Mooie set! Wordt de volgende stap een Nautilus? Vind de AP erg mooi, maar het oogt zo kwetsbaar.

Dat verbaast mij wel zeg!

1 like

Nee nee
Kast met 2 oren ziet er niet uit.

Zou aan 1 kant het oor laten weg polijsten

Ook dat valt ook 100% mee.

Is toch echt. Heb hier ook een vergrootglas. Ik vind zelfs de indexen van de DD strakker dan de indexen van de AP

2 likes

Waanzinnige collectie! 10/10!!! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Gaat je AP vertrekken?

Jep
Kan hem niet dragen ivm uitslag. Dus ben alweer aan het rond kijken.

3 likes

Het is maar een mening hè, ik deel die mening trouwens niet. De kastafwerking, doorlopende facetten op kast en band en de afwerking op de achterzijde vind ik een level hoger. Wel wat kwetsbaar vind ik. Iedereen eigen mening uiteraard.

2 likes