Jouw collectie op één foto II

Alles van Hodinkee is overpriced…

2 likes

Hmmm moeilijk. Een jumbo 1940s Longines zou top zijn. En terug een pie-pan. Of nog een 1960s sportchrono.

We zien wel wat op ‘t pad komt :slight_smile:

3 likes

Hier zat ik ook over na te denken. Kennelijk is het de daily beater, maar had bij @septentrio dan eerder een 5 digit Sub verwacht. Bijzonder contrast, maar altijd goed natuurlijk! :+1:

2 likes

Ik heb ook wel eens naar de 5digit gekeken, maar ik vind de 6digit veel mooier. En ook het gebruiksgemak bij een nieuwe is geweldig. 10 jaar geen service nodig. Heerlijke daily hoor, erg blij mee.

4 likes

Ik snap de dub op zichzelf wel, maar had een wat subtielere dan een maxi case verwacht. Een ander merk misschien. Komt ook omdat ik persoonlijk niks met een sub heb denk ik. Een BB58 met iets meer vintage vibe had ik er eerder bij bedacht. Fifty fantoms… Iets meer ‘looks’ minder lomp. Al is een sub maar 40mm.

1 like

Dit bedoel ik ook. :slightly_smiling_face:

Moderne rolex is de perfecte daily. Robuust. Sub toch een stuk ingetogener dan een fluted DJ. Een OP vind ik weer wat te saai.
De 14060 is al een stap terug wat betreft bouwkwaliteit…

Heb zelf dezelfde keuze gemaakt als @septentrio, al sluit ik in mijn geval niet uit dat er nog ooit een 14060 of 5513 bijkomt. Voor nu ben ik “over the moon” met de 114060. Perfect om dagelijks te dragen… en omdat t een no date is nog betrekkelijk ingetogen en klassiek.

2 likes

Snap ik, maar Serpen heeft altijd een bijzondere collectie.

Zoiets zou ik een betere match vinden met de rest qua stijl.
Verder maakt het me geen fl*kker uit wat iemand anders daar van vindt & ben ik blij voor hem dat hij met de Sub zo blij is… Was meer algemeen. Ik had iets kleiner & misschien niet op staal verwacht maar meer tropic oid.

Nu ben ik een échte staaldrager, zeker op duikers…

Ik begrijp dat de Sub voor de meeste horloge liefhebbers magisch is… Ik kijk meer naar collectie & stijl. Komt ook omdat ik een Sub niet zo jevanhet vindt. Zo snap ik een duiker in @tompj zijn collectie wel, maar daar zou een Sub ook niet tussen passen. Net zoals een Dress op leer héél goed in mijn collectie past, maar die er niet komt omdat het mijn stijl niet is. :wink:

4 likes

De Explorer noem je niet. Zelfde bouwkwaliteit als de Sub.
Subtieler. Voor mij al bijna 4 jaar de perfecte allrounder.

5 likes

De explorer heb ik zelf niet zoveel mee. Ik vind het een beetje een 13 in een dozijn horloge. Geef me dan maar mijn 13 in een dozijn duiker… De explorer is wellicht nog wel een klassieker model en nog een betere allrounder dan de sub.

Volgens mij wilde @septentrio een nieuwe, als ik me zijn NA topic goed herinner. En retail is die blancpain echt reteduur (10k), als je geen dikke korting weet te regelen en schrijf je dus direct flink af.

Als ik naar mezelf kijk, vind ik de Sub wat sportiever dan de Blancpain. Deels door de stalen band, deels door de drukkere wijzerplaat van de sub.

1 like

Mijn huidige collectie!


25 likes

Dat zal er mee te maken hebben denk ik ja :slight_smile:

Tudor zegt mij absoluut niets. En de bb58… dan denk ik oprecht dat een Invicta 1953 voor mij hetzelfde doet.

Blancpain zegt mij mogelijks nog minder dan Tudor haha. Ook vind ik een maxi case 6digit Sub om de pols helemaal niet ‘lomp’ ogen. Maar zoals ik al zei ben ik grote fan van de maxi case.

Een Explorer I als alternatief voor de Sub had daarentegen wel zeker gekund, ja. In mijn ogen inderdaad een erg mooi compromis tussen werk en vrije tijd. Zelfde heb ik bij Omega. Ik vind de Aqua Terra en de SM300m beide geweldig. Maar als ik irl voor de vitrine stond dan werd ik vele malen meer getrokken door de SM300m dan door de AT. Hetzelfde heb ik met Explorer-Sub. En toen het telefoontje kwam heb ik dus niet getwijfeld. Diezelfde dag nog zat de Sub om de pols.

19 likes

:see_no_evil:

:see_no_evil::see_no_evil:

Ja twee brands die mij absoluut koud laten. Ik heb hetzelfde met het moderne JLC. Aan de andere kant heb ik een eeuwige aantrekking tot Omega, Longines, IWC, Cartier,…

Smaken en kleuren enzovoort :slight_smile:

Paar keer dicht gestaan bij de aankoop van een SM300m, dus dat was ook best mogelijk geweest. Met zwarte plaat dan wel, de blauwe vind ik om één of andere reden minder.

2 likes

Helemaal mee eens maar ik vind dit wel een prachtig horloge:
Screenshot_20200330-103436__01

18 likes

Due staat bij mij al langer op gezocht in het licht blauwe. :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

2 likes

Ja maar vorige generatie denk ik hé?
Voor mij persoonlijk doet enkel de laatste nieuwe het, met de ‘golfjes-wijzerplaat’.

Klopt, juist de kleinere zonder golfjes voor mij. :joy::+1:

1 like

Deze?

14 likes

20 likes