Jouw collectie op één foto II

Precies…dat eeuwige bij 10 MerkX ben je de bom…echt. Boeiend koop wat je leuk vind, en al verzamel je alleen maar 5€ horloges.

2 likes

Daar ben ik sowieso niet van… naja… Ik heb vooral een zwak voor vintage.

Ik wil nog een perfecte 35.5mm zwarte dial polerouter. Een polerouter electric. Als ik het geld had een vintage UG tricompax… :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

5 likes

Neen, 38mm DJ bestaat niet.

Er zijn wel Tudor oysterdate’s in 38mm, de jumbo uitvoering :wink:

2 likes

Ik ben aan het downsizen. De Speedy is eruit omdat ik liever de Tudor draag en de Speedmaster te dik vond ik verhouding met de diameter. De SARB vond ik te groot dragen en hij zat teveel in het vaarwater van Longines. Daarom geruild voor een ‘vintage’ TAG Heuer midsize.

Uiteindelijk wil ik denk ik terug naar 4 horloges. Waarbij ik ofwel de Tudor en de Rolex inruil voor een OP 36, ofwel de Rolex verkoop en de Tudor houd. In dat scenario moet de opbrengst van de Rolex in de verbouwing van mijn nieuwe huis gestoken worden :cry:

Als de TAG Heuer bevalt -en ik het aandurf- wordt dit mijn zomer/vakantie/op stap quartz beater. In dat geval mag/moet de Precista eruit.

De Laco heb ik vorige keer niet op de foto gezet, maar had ik toen al wel. Het is een cadeau van mijn vrouw dus die blijft zeker, ook al draag ik 'm niet vaak meer.

Het plaatje wat dan overblijft is:

• Longines Conquest Heritage als dresswatch, voor formele gelegendheden.
  • Tudor BB 36 of Rolex OP 36 als sportieve alleskunner/‘beach to boardroom’.
  • TAG Heuer 1500 als zorgeloze duiker.
  • Laco flieger in de doos :slight_smile:
18 likes

Hier begon het allemaal mee, mijn eerste ‘collectie’ :

Na een korte research tot de conclusie gekomen dat ik zo’n 70 horloges ongeveer heb gehad. Dit houdt in dat er 64 zijn geflipperd de afgelopen 4 jaar. Eigenlijk heb ik de meeste bekende microbrands, instap Zwitserse en Japanse merken gehad. Op een paar Fossils na was ik snel genezen van alle modemerken… Luxemerken blijf ik bewust nog vandaan, 2-5k om mijn pols ben ik nog niet comfortabel mee.

De variatie is groot, smartwatch, curved quartz, radio, handwinder, automaat, blauw, wit, groen, grijs, staal, rubber, nato, leer, 40mm, 41mm, 42mm, 43mm, pilot, diver, digitaal, semi dress, chronograph.

18 likes

Zal binnenkort ook mijn collectie weer eens laten zien. Het wachten is op de Sumo.

Bijzonder, die Christopher Ward! Mooie kleur

Ook maar eens een update van de huidige collectie:

28 likes

Zeker! Dial zit een soort beadblast overheen!

1 like

25318000?

1 like

Dit was een 2221.80 , is maar even gebleven en nu in bezit van een ander forumlid. Daarna wel een 2531.80 nog geweest maar die is nu ook in bezit van een ander forumlid :slight_smile:

2 likes

Wat is het verschil eigenlijk?

1 like

Verschil in wijzerplaat, opgelegd logo & markers + rode Seamaster tekst VS geprint logo & markers zonder rode Seamaster tekst.
En dan nog quartz en automaat…

2221.8000 quartz:

2531.8000 automaat:

15 likes

Dank je wel voor je uitleg zeg, heel aardig. Automaat heeft wel mijn voorkeur.

1 like

Van beide soorten is er zowel automaat als quartz beschikbaar. Dus mocht de bovenste wijzerplaat beter bevallen, daar is ook een automaat versie van met ref: 2220.80 :wink:

1 like

:smiley:

1 like

Ik probeer dit te onthouden :thinking:

2 likes

Ik heb ook altijd een tabblad ernaast open om de referentie op te zoeken :smile:

2 likes

Maar weer eens even een foto van mijn collectie

45 likes