Jouw collectie op één foto II

Die zijn inderdaad erg mooi!

1 like

Lekker hoor :ok_hand:

Ben toch benieuwd naar de rest.

1 like

Dit is inclusief de rest. Nu niet alles in huis dus heb ik er maar even een collage van gemaakt.

27 likes

Erg mooi :ok_hand:t2:

2 likes

Voor de rest hoef je je ook niet te schamen. Lekker bezig!

2 likes

Thanks! Doe ik ook zeker niet. Ik draag ze alleen lang niet allemaal even vaak.

Die Mora is van mijn opa geweest bijvoorbeeld, dus is me veel waard maar komt slechts zelden uit de kist. Die Turtle en die Pellikaan zullen met de zomer in aantocht wel weer wat meer tijd krijgen.

1 like

Staat op de wenslijst…! Zo’n mat zwarte geeft mooi contrast.

En misschien ook een vroege ‘field’ watch uit de WWI…? Een leuk stuk over 100 jaar Britse legerhorloges toont een hoop moois…

1 like

Tijd voor weer eens een update:

Allereerst: mijn foto’s lenen zich niet echt voor een mooie collages, dat gaan we veranderen…
Ten tweede: hoe maken jullie een mooie collage?..mijn powerpoint-gepruts heeft de resolutie van mijn foto’s niet echt goed gedaan (en mijn humeur ook niet) :wink::face_with_raised_eyebrow:

Ik voel weer onrust en heb behoefte aan wat nieuws in de collectie. Deels ook omdat twee toppers weg zijn voor service.

Wat in ieder geval blijft:

• Tissot Navigator
  • Omega Speedmaster Mk40
  • Tollet
  • UG Polerouter
  • Omega Genève Dynamic
  • Longines 8490 (draag ik niet veel, maar was mijn eerste vintage)

Dus de mogelijke vertrekkers zijn:

• Omega 30T2 :see_no_evil:
  • Omega Seamaster Cosmic (overlap met blauwe dial dynamic)
  • Bullova

Eigenlijk wil ik de 30T2 helemaal niet kwijt, maar om wat meer geld vrij te maken is dit wel de grootste stap in de richting van iets nieuws.

Wat wil ik dan er bij? Wist ik het zelf maar :grimacing: Lekker vaag, maar iets met stalen band heeft wel de voorkeur.
Een Omega SMP spookt al langere tijd door mijn hoofd. Initieel de originele Bond met wave-dial, maar nu zeker ook de wat modernere versies. De maat doet toch wel twijfelen; bovenstaande Tollet (rechtsboven) is 37 mm, dus ik vrees dat een 41 mm wat aan de grove kant gaat zijn. Nou mag dat natuurlijk wel voor een duiker en ik vond de SKX007 ook nog wel te doen qua formaat, maar toch… Iemand ervaring mee? En de midsize: is dat niet te veel een tonnetje?

Een andere optie is toch ook om wat spaargeld opzij te zetten om mijn slag te kunnen slaan als er iets moois voorbij komt. Want bij vintage, waar toch mijn hart ligt, kun je beter niet op zoek gaan naar iets specifieks (en dan hopen dat het morgen voorbij komt :grimacing:) Een vintage met zwarte dial (Yema yachtingraf? Diver?) spookt ook al even door mijn hoofd. Een omega seamaster 176.007?

25 likes

Hier ook een update van de collectie en voor nu voorlopig wel even klaar met het zoeken naar een volgende nieuwe aanwinst :innocent: eerst maar een tijdje genieten van wat ik al heb :nerd_face:

31 likes

Hate to say it, maar dat gaat het makkelijkst met een simpele foto app op je tablet of telefoon :sweat_smile:

1 like

Tja…ik was begonnen met mijn gepruts in powerpoint en dacht…het moet en zal me lukken. Vervolgens zo gefrustreerd, dat ik niet meer ben gaan zoeken naar een simpelere oplossing, maar het gewoon maar aan jullie heb gevraagd. Ik ga het binnenkort eens uitproberen :+1:

1 like

Waarschijnlijk zijn er ook wel freeware programma’s voor op de pc waar het mee kan. Ik moet daar ook eens in duiken. Vooral omdat ik mij foto’s op een NAS heb staan. En vanaf een mobiel apparaat foto’s op die NAS bekijken gaat zo tenenkrommend omslachtig en traag dat ik meestal snel weer afhaak :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik gebruik de gratis versie van de App Photo Collage.
Werkt prima en je houdt de resolutie.

1 like

Thanks!
Draag je nog iets anders, sinds de Lange in de collectie is gekomen? :thinking:

1 like

Draag ‘m veel, maar ook andere horloges komen aan bod.
Vandaag een Polerouter en dit weekend de Milgauss nog:

13 likes

Om met Tommie te spreken: “poeheee!”

Mooi setje hoor, gefeliciteerd.

1 like

Een koninklijk gezelschap

29 likes

40 likes

Stuk voor stuk toppers, maar wat springt die SARB er uit, in positieve zin.

1 like

Sjezus wat een gave en uitgebalanceerde collectie! Well done sir! :sunglasses::+1:

1 like