Ik zou het een ook snel flipperen. Met weer een ander.
Moet gewoon een leuk en onbezorgd beatertje bij. Verder prima 3 piece collectie dan.
De casio heeft helaas niet zoveel flipper waarde
Geen idee wat een mogelijke kanshebber is om de explorer te vervangen
Zit met een schuin oog te kijken naar Hamilton field watch.
De tering wat een collectie
Zo mooi. Vooral die Tissot chrono’s!
Lastig om een goed exemplaar te vinden tegenwoordig.
Als Je die 45.501 weg doet over een paar weken/maandjes let me know😜
Thnx.
Deze:
Heel leuk voor het geld. Dial is best cool. Bezel zit er strakker op dan de SKX, geen speling. En dat is een verbetering.
Rubber bandje is incoming voor dit effect:
Waarom? Niet duur genoeg?
Nee, prijs heeft er geen fluit mee te maken. Ik heb de 5KX niet hoog zit. Ik heb er een keer een in mijn handen gehad. Echt een aanfluiting tov de SKX007. Display caseback, geen schroefkroon, kroon sloot alles behalve aan so water come in please, bezel zonder parel. Bah. Voelde vele malen goedkoper aan dan z’n voorganger.
Waarom stel mij die vraag dan horological friend?
Ik vind de platen van de 5KX wel 10x mooier dan die ugly ouwe SKX.
Als Seiko zegt zonder schroefkroon 100m waterdicht, dan klopt dat gewoon.
Ongeacht wat jij ervan denkt.
Benieuwd naar jouw ervaring. Daarvoor zitten we hier toch om ideeën over horloges te wisselen…
Bereikt 99% van de horloges op HF niet. Ik zie het als een mooi sporthorloge met automatisch uurwerk en niet als duiker.
Niet happen Ruud. Hij wil de 5-jes even afzeiken.
Edit: oh wacht
Is geen ISO certificering meer. 100 meter waterdichtheid is anders als diver’s 100 meter. Laat staan diver’s 200 meter…
Tuurlijk, maar laten we wel wezen… hoeveel mensen duiken er nu sowieso met hun SKX.
Voor de meeste mensen is een horloge een mode accessoire. Voor die mensen volstaat een 5KX helemaal prima. En daarnaast, met zo’n 5KX kan je gewoon zwemmen.
Als je ‘echt wilt duiken’ dan is een ISO certificering belangrijk. Voor de rest is het niet heel interessant.
Te laat gezien .
Als purist zou ik altijd voor een SKX gaan. Was een mooi icoon geweest naast de Seadweller. Kon er prima naast. Vergelijk het met een mooie Golf GTI en een Porsche 911. Logische en mooie combinatie, makes sense. Beide hebben hun strepen gehaald. Doet een Volkswagen Lupo/UP en een Porsche 911 dat ook? Nope slaat als een lul op een drumstel.
Het belangrijkste is dat jij hem mooi vind daar gaat het om. Ik vind het alleen een bijzondere keuze. Eentje die ik niet zo 1, 2, 3 had verwacht en ook niet echt snap. Maar dat laatste hoeft ook niet.
Als je echt wilt duiken koop je een Garmin duikcomputer.
Veel beter dan een SKX
Gaat allemaal om het doel wat het moet dienen.
In Amsterdam kan je die up beter parkeren of aan de straat laten rotten dan een Golf GTI hoor.
Dat sowieso. XD