Jouw collectie op één foto II

Yup, geen vintage, helaas, maar cool nonetheless!

1 like

16 likes

Zeg me dat die Lange het ook heeft overleefd. :no_mouth:

1 like

De Lange Moonphase overleeft het zeker; erg blij mee.

Ik was aan het nadenken over het verloop van de collectie en stond even stil bij de horloges die ik langer dan een jaar in de collectie heb. Dat zijn de 6 op de collage.

Daarnaast zijn er nog meerdere korter dan een jaar in de collectie, zoals bijvoorbeeld de Polerouters (grijs en zwart) en de blauw/groene Milgauss.

De JLC Geophysic True Second is er trouwens ook nog, maar die “zweeft ergens”. Die heb ik begin maart afgegeven voor een servicebeurt. Daarna niets meer van gehoord, omdat alle Richemont Service Centers dicht zijn. Geen idee waar die nu is … Maar zal goed komen.

8 likes

Geweldig!

1 like

Wat maken die connie en GS voor jou zo bijzonder, vergeleken met de Polerouters bijvoorbeeld? Vergeleken met de rest in de collage zou je zeggen dat die wat meer high-end zijn… emotionele waarde?

1 like

Goede vraag, maar geen emotionele waarde. Gewoon erg mooi. Draag ze erg weinig maar ze liggen niet “in de weg”.

De blauwe King Seiko heeft echt een geweldige kastvorm (als je twee keer klikt op de foto kun je het nog een beetje zien), is een officieel chronometer, is in geweldige staat (bijna NOS) en de kleur blauw van de wijzerplaat is prachtig.

De Constellation heeft prachtige Onyx inlays en is ook in zeer goede staat.

3 likes

Het zijn prachtige horloges… Maar dat leek mij geen criterium in jouw collectie. Je hebt enkel topstukken…

1 like

De blauwe Halios gaat er waarschijnlijk binnenkort uit.

34 likes

Ah, gelukkig.
Het is inderdaad wel een eerlijk criterium om niet je meeste recente aanwinsten tot de ‘die blijft voor altijd!’ categorie te rekenen, maar juist de horloges die niet hebben moeten wijken voor die laatste grote klapper.

1 like

Dank je :blush:

Ach dat is het leuke aan de hobby toch.
Genieten is mogelijk in alle prijsklassen, binnen en buiten de mainstream.

2 likes

Tuurlijk.

1 like

Prachtig die Monaco en El Primero, Erik.
Die Rollies zou ik zo snel mogelijk dumpen…:wink:

1 like

Zo’n KS chronometer is toch ook een topstuk :thinking:

1 like

Dat zeg ik toch ook? Enkel topstukken.

Maar Bauhaus heeft genoeg andere topstukken verkocht voor de Lange dat ik me afvroeg waarom deze gebleven waren en de anderen niet.

3 likes

En nu de Bulova en zilveren Casio binnen zijn is dit de laatste stand

20 likes

Leuk bandje op die zwarte Marlin.

1 like

Thanks Paul :slight_smile:

Lekkere stand hoor! :+1:

1 like

Weer een paar mutaties dus een nieuwe foto.

De Citizen ontbreekt want die heb ik om.

14 likes