Jouw collectie op één foto II

Ik vind dat je een hele toffe collectie hebt eigenlijk @Fritzer .

Gezien het overzicht mag er misschien iets meer goud bij naast de Polerouter en de Longines wijzers. Maar wat betreft dial kleuren heb je veel variatie… wat betreft tijdperk ook.

Vind de Bulova erg cool, vooral de kleur zie je gewoon niet vaak in horloges. Is dat een stemvork-model?

Misschien een duiker erbij? Lijkt me gezien je collectie niet echt je kop thee, maar mis een beetje zwarte bezel.

2 likes

In deze staat wil ik hem ook wel…

1 like

Thanks! @Ruud

Ik heb toch echt de voorkeur voor staal. Goud zou goed zijn voor de variatie, maar trekt me toch wat minder. Bij de polerouter (icm zwart) vind ik goud wel echt heel mooi.

Yep, dat maakt hem inderdaad een mooie aanvulling op de collectie (kleur en stemvork). Daarnaast zal verkopen ook niet heel veel opleveren, dus dat is de reden dat hij blijft denk ik.

Nou ja…ik heb ook een SKX gehad en zou graag wel weer een duiker met stalen band hebben en dan inderdaad zwart of blauw. Seamaster pro midsize zwart lijkt me wel wat. Ik had alleen verwacht dat die midsize wat goedkoper was, omdat het een wat minder courant model is, maar dat valt toch een beetje tegen.

Overigens zoals te zien een sterke voorkeur voor vintage, maar helemaal uitgesloten is een semi-modern horloge ook niet hoor. Een youngtimer misschien :wink:

Hey @Fritzer ,

Zelf heb ik alleen maar stalen horloges (met zwarte plaat), dus begrijp je helemaal. Ik vind (veel) geel goud wat problematisch…
Maar het is wel ‘minder’ vertegenwoordigd. Snap je midsize seamaster pro inderdaad ook. Het is wel een duiker. Je hebt geen klik met een BB58 or Oris diver 65?

Ik zou zelf waarschijnlijk eerder wat bijkopen dan weg doen uit je collectie. Ik vind nogmaals het wel heel tof dat je een blauw, groen en rood horloge hebt… naast de standaard zwarte, witte en zilverkleurige platen.

Mocht je de Bulova weg doen moet je me maar even een berichtje sturen. Wellicht dat we er uit kunnen komen :wink: .

Welke horloges heb je verkocht om plaats te maken?

1 like

Gevarieerd aan merken, mooi. Hou ik van :slight_smile:

1 like

Ben wel benieuwd wat RLC zou kopen als hij geen obsessie zou hebben met zwarte duikers.

Ik deel de neiging om te vallen op zwarte divers… maar een keer eens wat anders zou geen kwaad kunnen.
Naast die 2 vintage horloges en een speedmaster.

12 likes

Ik snap in het licht van de andere dat je het afvraagt. Grootste reden: wil graag de box van 6 vol hebben. 3 voelt niet als een collectie. 7 is een collectie. Altijd de box vol en 1 om.

Dus ben weer langzaam aan het upgraden.
CWC heb ik gekocht wegens de historie. De Edox is echt een mooie dresser. Valt niet tegen. En de Tag heb ik altijd mooi gevonden. Die is de verpersoonlijking van een beater.

De CWC moet plaatsmaken voor een Duiker weer. en Edox voor een mooie Chrono.

1 like

21 likes

Dus je Longines dresswatch mag in principe ook gaan? :stuck_out_tongue_winking_eye: :wink: Want dan weet ik wel iemand die hem heel graag zou willen hebben.

1 like

Op jubilee is het super :ok_hand::ok_hand:.

Zoals dat hier wel eens wordt gezegd: ‘Daweddegij ook’

1 like

:sweat_smile: die zit in de hoek: eigenlijk wil ik kiezen tussen de 30t2 en de longines, maar ik wil ze allebei niet weg doen…snappie? :joy:
Longines was mijn eerste vintage en de 30t2 is echt fenomenaal mooi bewaard gebleven en een echt mooi stuk horlogegeschiedenis :heart_eyes:

1 like

Ja leuk verhaal, maar mag hij weg? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

49 likes

Waw :star_struck::star_struck::star_struck:

1 like

Zeer mooi

1 like

Ik ben niet zo actief meer hier en vandaag dit topic weer eens doorgekeken. Even zonder dollen Ralf, zit er nou nog verschil in jouw tientallen collectie posts van de laatste weken? Of deel je graag keer op keer dezelfde foto’s?

9 likes

Als hij een nieuwe aanwinst had gehad, had je dat echt wel geweten hoor :joy:

3 likes

Mijn dresswatches:

Toch wel meer dan ik dacht aangezien ik vooral van de duikers ben. Merk dat ik vintage begin te waarderen.

9 likes

Je eigen etalage! :ok_hand::ok_hand:

:beers:

Erg mooi hoor!

1 like