Jouw droom-top 3?

Terwijl die bij mij nou juist ligt te verstoffen. Bij dezen besloten hem morgen weer eens om de pols te doen:-)

Van de Black Bay Blue kan ik al met fierheid zeggen dat deze in mijn bezit is. Zoals reeds in een ander topic vermeld vind ik deze mooier dan de doorsnee RLX Sub.

Vermits ik gek ben op duikers, de Blancpain Fifty Fathoms.

En als laatste twijfel ik, ofwel nog maar een duiker en dan deze Omega 300 vintage:

Of toch van het duikergebeuren afstappen en voor een lichtere wijzerplaat gaan en deze RLX Daytona:

Maar één zaak is zeker: voor geen van deze horloges zal mijn BB moeten wijken. Ik heb in het verleden al veel geflipperd en zal in de toekomst nog zeer veel flipperen, maar NIET met mijn BB.
Nu ie op staal zit is hij gewoon af!

Welke de navi of de steelfish?

Grappig. Tot voor kort vond ik die 39 explorer NIKS. Maar door die dark rhodium veel te bekijken ben ik de opgepompte kast gaan waarderen.

Wijzers storen me op “jouw” foto ook niet (normaal ogen ze wat iel op de 39mm

Ik ga voor de 36 :wink:

kan best zijn dat ik een 39mm fotootje er in gehangen heb hoor overigens

Ik ben voorzien. Niets meer te dromen :slight_smile:

5 likes

3 horloges bovenaan de lijst op dit moment. Die van Bucherer heb ik bovenaan gezet, ik kom in de Luzern vestiging regelmatig met Aziatische toeristen en de horloge-ervaring die je daar krijgt is fenomenaal. 30 kundige medewerkers, 5 etages met allemaal moois. Echt een aanrader als je een keer in Zwitserland bent. Volgende op het lijstje als we Genève bezoeken is het Patek Philippe museum, schijnt ook geweldig te zijn.

1: Carl F. Bucherer: Patravi EvoTec DayDate

2: Franck Muller Black Croco

3: Parmigiani Fleurier Kalpagraph Quadrante

Bucherer:

1 like

Zeer exclusieve smaak, i like it!!!

Als duikers blijft m’n smp300d(aniel craig als 007). Zeg maar met golfjes en opgelegde indexen.

Als dresser eigenlijk een sport horloge, maar die ik zo netjes vind, dat ik em als dresser zou dragen. Lang getwijfeld met de Patek Calatrava als ultieme dresser, maar vind het leuk dat deze enerzijds rustig oogt en anderzijds een mooi aanblik geeft op het uurwerk. Wel zou ik iets meer discreets willen als platina of witgoud. Staal mag ook :smiley:

En als daily wear een compromis tussen m’n liefde voor mechanische horloges in de interesse in high tech gadgets. Even er van uitgaande dat ie een beetje draagbaar Is.

Ah dat. Dacht al op één of andere manier dat jij eerder voor een 36 zou gaan :wink:

Die worden ook nog nieuw gemaakt en in 904 staal?

De Sinn ‘Navitimer’. Ben een beetje aan het afstappen van de grote horloges om mijn krappe polsen.

Erg gave band om die Kairos! Niet eerder gezien.

Breguet type XXI

Rolex blue sub

JLC reverso

2 likes

Voor mij zijn het twee Tag Heuers en een omega seamaster midsize, allemaal quartz

Gouden dresser:

Vintage chrono:

Nieuwe duiker die je ook echt kunt gebruiken:

Hoe raar kan het soms lopen. Voorheen zouden ze de Skeleton lugs niet kunnen maken. Daarnaast Had ik weinig met leren banden. Dus Had ik metaal en rubber besteld.

2 jaar later is het wel mogelijk om de open LUGS te maken en vermoed ik dat de metalen band er minder mooi op staat en ook de leren erbij gekocht.

Hopelijk.Is het irl ook zo mooi, want dat valt me soms wel es tegen.

Hmmm moeilijk omdat dit al heel vaak heeft gewisseld in de afgelopen 3 jaar
Denk dat een droom TOP-3 horloges bereikbaar moet zijn dus max 10.000 - 12.500
Tevens is het leuk als dee horloges met verschillende complicaties bedoeld voor specifieke toepassing
Voor nu ben ik, na veel geflipper, tevreden met onderstaande set

• Speedmaster -> chrono
  • Grand Seiko Limited -> date
  • Rolex Explorer II -> GMT

Zou op termijn nog wel mooie (rose gouden) dresser willen
Momenteel staal de JLC Ultra Thin Moonphase of de 1ste plaat qua wishlist

1 like

Ik zit nu in een fase waar alles zwart moet zijn :sunglasses: Dus:
-Oris darryl O’young Ltd edition
-Oris tt3 chronograph black edition
-Breitling exospace B55
-IWC big pilot’s watch top gun
-hublot classic fusion black magic
-Omega speedmaster dark Side of the moon black ceramic chrono.
Hmmm het zijn er zes geworden :blush:

1 like

http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/150319_DSC_5528.jpg

2 likes

De Zenith is prachtig, helaas weinig tot niet beschikbaar in grijze circuit of als mint occassion ;-(