Jouw eerste horloge

Maar niet iedereen kan sparen Rutger en zijn blij dat ze de maand rondkomen.

Gelukkig hoor ik daar niet bij, maar ik geef ze de kost…

Mijn eerste horloge was een G-shock limited edition, gekocht in Amerika toen ik 16 was daarna steeds meer met horloges bezig geweest. Maargoed, studeerde nog en geld van het bijbaantje ging op aan studie en bier drinken met vrienden. Na mijn eerste contract in de grote mensen wereld, (21 jaar inmiddels) van mijn eerste salaris een speedmaster gekocht (dat was begin dit jaar). Inmiddels is de hobby wel wat doorgeslagen want nu bezit ik een speedmaster, memovox, avenger II gmt en komt er nog een vrij speciaal horloge aan (zie topic incoming angular momentum). Hopelijk kan ik mijzelf een beetje inhouden de komende tijd…

1 like

Ben ik helemaal mee eens. Ik had 20 jaar geleden ook niet kunnen denken
/hopen wat ik nu in m’n doos heb liggen. En nog steeds is het voor mij een luxe. 2 van mijn horloges hebben onderhoud nodig en ik overweeg dasrom een andere te verkopen. Het is voor mij dus zeker geen vanzelfsprekendheid dure horloges te kopen. Maar door te sparen en keuzes te maken kom je een heel eind.

Groeten
Rutger

1 like

Ik was 32 en kocht een Rolex Explorer. Voor mij was het een kwestie van geld opzij zetten en vooral eens alle “verstandige” bestedingstips van m’n wederhelft afwimpelen.
Je niet laten verleiden door B-keuzes, flipperen kost je bijna altijd geld (en tijd!)
Dus denk goed na welk model je écht wil.

1 like

Dit klopt ook wel maar als je een doel voor ogen hebt en geduld om naar dat doel toe te kruipen hoeft dat niet erg te zijn toch?
We hebben voorbeelden qua horlogerie hier op HF die het zo met alle plezier gedaan hebben en nu heer en meester zijn met het doel wat om de pols hangt.

Naar mijn zelf kijkend en dat is niet direct aan de horloges gekoppeld maar meer aan ons complete leven.
Wij hebben ervoor gekozen om 10jaar alles op een laag pitje te houden. Om hard te werken en vooral veel te sparen/investeren en dus om op te bouwen.

Dat hebben we vol gehouden en we plukken daar nu enorm de vruchten van.
We hadden een doel voor ogen en dat bereiken kost idd tijd.
Uiteindelijk loont dat geduld gigantisch .

Alles hangt dus van keuzes aan elkaar.
Je moet een pad uitstippelen om je doelen te bereiken. Hier niet van afwijken en HOPPAAA

1 like

Ik was 25 of 26 toen ik een Omega Constellation Pie Pan kocht. Toen werd er wat geflipperd en had ik o.a. een Tudor Grantour Chrono, een Rolex DJ 1601, een Rolex Explorer II polar en tot slot een GMT Master II 16710, een paar weken voor mijn 30e verjaardag. En die is niet meer weg gegaan in de drie jaar die sindsdien zijn verstreken.

Voor de Pie Pan had ik o.a. een aantal Tissots en Omega Geneves.

Aan de andere kant is flipperen voor de meesten hier een groot deel van de hobby: inlezen, vergelijken, de zoektocht, de aankoop. Pas na een aantal keer flipperen, weet je welke modellen echt klikken

1 like

Eerste luxehorloge was een aantal maanden terug voor mij, ik kwam er vooral omdat ik me realiseerde dat ik niet een stapel budgethorloges wilde maar een klein aantal hele goede.

Dit is overigens niet in 1x gegaan, eerst een dik jaar geflipperd voordat m’n brein weer aan stond.

Lekker doorsparen man, de tussenfase voelt zonde als je terugkijkt.