Ik vind na een aantal weken toch dat de secondewijzer van mijn Sealander een doorlopende kleur zou moeten hebben. Nu is het uiteinde Oranje, niet het einde van de wereld maar ik had hem denk ik toch liever anders gehad.
Ging een wereld voor me open toen ik mijn seamaster 300m kocht, maaaaar toch kon ik het niet laten om een 2de tudor te kopen, was opslag verliefd op m’n gmt
Waarom zou je op een horloge als deze een screw down kroon willen? Het is geen duiker, de waterdichtheid is in orde. Persoonlijk vind ik zo’n kroon lastig en de schroefdraad blijft kwetsbaar.
Zwemmen met een horloge zonder schroefkroon voelt toch wat spannend. In de zomer draag ik hem altijd op rubber en soms op staal. Dus een plons maken zou fijner zijn met een kroon waarvan je weet dat ie dicht is. Bovendien is het een automaat, waardoor je niet dagelijks met de schroefkroon zou zitten hannesen.
De datum aanduiding op deze Wenger. Nadat het uurwerk vervangen moest worden, had ik naderhand niet gelijk door dat het cijfer recht stond ipv ‘met de bocht mee’.
Ik durfde er ook niet meer mee terug (sukkel !)
Nu is het voor mij een verhaal en een reminder. Ik laat het zo.
Mijn eerste automaat en daarom vond ik het leuk om zicht op het mechanisme te hebben. Voor velen is het ‘open heart’ een minpunt maar voor mij dus niet. Het minpunt van dit horloge is wat mij betreft dat Bulova ervoor heeft gekozen lumebolletjes bij de uurmarkeringen te plaatsen, maar waarom toch als er geen lume in de wijzers zit? Als het voor het esthetische is dan hadden ze ook voor iets anders kunnen kiezen. De lumebolletjes zijn nu nutteloos. Jammer.
Scheelt natuurlijk wel weer dat de kroon minder slijtage gevoelig is zo. Maarja waarom de kartels van de lunette dan weer goud zijn? Had ook denk ik wel mooi geweest als dat contrasteerde. Maarja zijn maar details.