Jouw horloge met een minpuntje

Hebben jullie dat ook? Het bezit van een geweldig horloge maar met nét een dingetje waar je je aan stoort. Iets wat helemaal niet nodig was geweest. Voor mij de Seiko SARB033. Prachtig horloge maar met een sluiting met slechts 2 micro-adjustments. In mijn geval te vast of te los. Opgelost met een sluiting van Orient Star. Ben benieuwd naar jullie input…

RIMG2137

8 likes

Input op het gebied van wat?

Een voorbeeld van ook een horloge met een minpuntje… :grinning:

3 likes

De factuur was wel een minpuntje… 🫣

Toch wel de lange lugs.
NATO gaat prima, maar niet geheel mijn ding.
Dus bandje moet juist gemaakt worden zodat er geen gat ontstaat
ik wilde deze zooooooooooooooo graag, maar nee, nee was m toch niet door die lugs.

18 likes

Mijn favoriete horloge, grail, maar enige minpunt is de dikte. Net iets te dik, het kan wel maar was net iets mooier geweest als die een paar mm dunner was geweest.

6 likes

Komen ze dan:

Seiko Snk809: mineraalglas ipv safier. En de dag verzetten moet de laatste dag niet met de quickset gedaan worden omdat het anders 2 dagen vooruit gaat.

TH F1 2019: Geen lume

TH F1 2018: 33 op de plaat

Navitimer: reguliere AB0120 had nog geen display caseback. En Stiekem is de B01 denk ik te complex waardoor denk ik de kans op doorwerking van fouten enorm toeneemt. Terwijl modulariteit juist onderhoud en reparatie had moeten versimpelen.

Tissot tradition 5.5: net lug to lug 2 mm te groot om een echte goed passende dresswatch te zijn.

2 likes

JLC Polaris

Voor een duiker vind ik 41 mm op zich prima maar met internal rotating bezel had de diameter wel 1 of 2 mm kleiner gemogen.

13 likes

Merk nu dat de iwc met 120hrs gangsreserve het voordeel heeft dat het horloge natuurlijk niet meer zo snel stil valt …
Normaal zet ik een horloge optijd als ik het omdoe … bij de aquatimer hoeft dat niet maar soms denk ik wel eens he het loopt voor :grimacing:…. Klopt , specs zijn prima maar als het langenoeg duurt krijg je vanzelf verschil :slight_smile::+1:

13 likes

Dus eigenlijk is je gangreserve te goed, ik voel met je mee. :joy:

4 likes

Yep , ik ben het wel gaan checken … want was het niet gewend dat een horloge na wissel en terug wissel nog loopt :grimacing::+1:

1 like

Toch stiekem voor het gevoel wat slagjes extra erbij gegeven?
Kan me voorstellen dat ik het zomaar wel zou doen. :slightly_smiling_face:

1 like

Nee niks, ook met weinig dragen (niet op mijn werk) blijft het echt lang lopen :nerd_face::+1:

1 like

Echt een heel fijn horloge, deze Casio Oceanus s100. Titanium, 39 mm, zeer dun. Solar en multiband 6.

Het ‘tough movement’ vond ik niet zo erg, de blauwige gloed was oké, maar die vorm wijzers; bleh!

2 likes

Wel de eerste foto van een polaris waarvan ik denk :heart:

1 like

100 meter WR maar geen screw down kroon.

En de stalen band heeft te weinig taper en geen micro adjust mogelijkheden. Dus die draag ik weinig.

Verder issie perfect!

6 likes

Een bijna perfecte Grand Seiko, maar de band is toch net wat te breed met zijn 21mm. Hij tapert naar 18 en dat maakt het net doenbaar, maar het het had 20-16 moeten zijn :blush:

2 likes

Dat nog niemand hier over de originele clasp van de black bay is begonnen :joy:

Toch zonde

2 likes

Een kogel opgevangen met je band? :scream:

1 like

Nee Do not stoei with your dog

2 likes