Jouw impopulaire horlogemening

Dat weet je toch van te voren? :face_with_monocle:
Of laat jezelf de toeslag uitkeren in een lagere staffel en als je een ‘goed’ jaar draait moet je een deel terugbetalen.

2 likes

Volledig terugbetalen of een stukje x 12?

Tja. Voor hobbies moet je tijd en geld vrijmaken, dus ook voor kinderen.

Keuzes te over!

• Geen kinderen nemen en lekker aan het werk, vakantie, HF en andere bezigheden want aan tijd en geld weinig gebrek.
  • Kinderen nemen en 1 partner thuis (werken…?), hierdoor geen kosten voor opvang en buitenschoolse opvang.
  • Kinderen nemen, allebei fulltime blijven werken en kapitalen kwijt zijn aan opvang, buitenschoolse opvang en je jaren later realiseren dat je kinderen weinig familiaire binding hebben en onopgevoede etterbakjes blijken te zijn.
12 likes

Duiker op leer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh ja, impopulaire horlogemening was het onderwerp.

Patina = roest.

4 likes

Cool, topic nog niet afgesloten, dan ik ook nog:

-Speedmaster is saai. Eigenaars moeten ganser dagen bandjes verwisselen en daarmee bezig zijn om dat te verhullen.

2 likes

Wat echt zonde is… Dat Longines en certina bij de Swatch Group is gegaan en nu eta uurwerkjes hebben terwijl ze beide, fantastische in house calibers maakten. Eeuwig zonde…

12 likes

Hear, hear … klote Swatch groep die prachtige merken kapot te maken :expressionless:

De diversiteit van vroeger met allemaal onafhankelijke merken die prachtige producten maakten. Toen werd het onderscheid nog gemaakt door de kwaliteit van het product, nu draait het alleen maar om wie de beste marketing campagnes heeft.

2 likes

Ik heb het nooit over de pushers gehad. Maar voor je beeldvorming je hebt ze ook zonder bierblikken van pushers. En ja. Dan heeft die ook een screw crown voor dat je het handuurwerkje kan op draaien.
Blijft gewoon een heerlijk horloge.
Dus we nemen het voor lief! :rofl::rofl:

2 likes

Nee!!!

Tuurlijk. Terugbetalen is het probleem ook niet, gaat om de totale kosten. Vriendin werkt praktisch voor niks. Doet niks af aan het feit dat het een flinke kostenpost is. Eind jaar beiden naar bso. Scheelt 400/mnd of Zo. Maar back on-topic. Vermaak me hier prima.

1 like

Mijn ergernissen, dat sommige mensen denken dat elk horloge alleen maar gekopieerde elementen van Rolex of Patek hebben. Rolex en Patek hebben echt ook wel wat gekopieerd, al is het maar het gebruik van tandwielen.

Horlogemerken die in 2016 “opnieuw zijn opgericht” hebben niet spontaan 150 jaar Heritage. Leuk dat opa’s opa het merk is gestart en het bedrijf met je opa’s vader in 1890 ten onder is gegaan, maar dat gat van 126 jaar vul je niet ineens op.

3 likes

De eerste Speedy Tuesday is een grote verbetering op de moonwatch, maar zwaar over-priced
De tweede Speedy Tuesday is een kermisklok

2 likes

Gemiddeld 75% geloof ik.

Dat vind ik nou ook. Je zou meer inkomen moeten hebben. :rofl::rofl:

3 likes

Mijn vriendin werkt 3 dagen als orthopedagoog voor een scholenstichting. Wat zij netto verdient is ongeveer 1,5 x de netto opvangkosten. Thuiszitten met kinderen en maatschappelijk niks bijdragen is ook laakbaar natuurlijk! :wink:

Als je patina niet kunt waarderen moet je gewoon nieuw of gedragen kopen. Ik geniet wel van ‘gedragen’.

1 like

De au pair is goedkoper…

:see_no_evil:

Ik woon klein. Dan moet ze bij ons in bed…

5 likes
  • Nato banden in zijn algemeenheid (staat nooit mooi)
  • Milanese banden en dan met name op stoere horloges (Breitling bijvoorbeeld)

Maar het meest “hekel” heb ik aan mensen die kopen om het kopen, om zo een “goedgevulde” horlogebox te kunnen presenteren met daarin 12+ horloges waarvan 80% raakvlakken met elkaar heeft. 3 horloges is voldoende, de rest is mijn inziens patsergedrag dan wel een beetje zielig.

3 likes