Jouw impopulaire horlogemening

Als mijn vriendin rijdt, controleer ik “altijd” de snelheid d.m.v. de tachymeter van m’n chronograaf, omdat ik vanaf de passagiersstoel de snelheidsmeter van de Fiat 500 niet kan zien. Bij het passeren van een KM paaltje druk je de tachymeter aan, bij het volgende paaltje zet je hem stil en kun je de snelheid aflezen, mits deze tussen 60 en 500 km p.u. is. Bij minder dan 60 km p.u. moet je even een kleine berekening maken. Dus de tachymeter wordt wel gebruikt😀.

20 likes

Niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat je echt een van de weinigen bent. Wel gaaf dat er iemand is die het gebruikt iig.

Ikzelf zou dat niet doen omdat ik mijn vrouw vertrouw, en omdat een simpele applicatie op de telefoon het beter kan. :slight_smile:

2 likes

Haha, om het antwoord een beetje smeuïg te maken, schreef ik dat van het “controleren” van m’n vrouw erbij, maar even serieus, de snelheid meten gaat echt prima met m’n Speedmaster! Daarnaast gebruik ik hem ook als eierklokje en bijvoorbeeld voor het timen van muziekstukken voor een uitvoering etc.

3 likes

Merknaam en prijs zeggen niks over kwaliteit en materiaal.

Hommage is onzin, functionaliteit is vaak de basis van het ontwerp.
Dat merk X of Y de eerste was boeit niet. Dat gel#l hoor je ook nooit over zakhorloges.

Replica’s zijn zinvol wanneer ze 1op1 zijn. Dan kom je er achter of het echt wat voor je is zonder veel geld kwijt te zijn.
Maar voor bepaalde merken zijn ze eigenlijk voor mensen die wel willen (al dan niet voor de buitenwereld) maar niet kunnen.

Het verdwijnen van de Seiko SKX is een mythe.
En daarom schroeft iedereen de prijs op.
Hij komt gewoon terug in een nieuw jasje met betere specs… let op 2020, of een ander jubileumjaar.
Misschien wel met sk X op de wijzerplaat.

Seiko is overpriced… Orient en Citizen kunnen het beter en voor minder. En toch heb ik meer(dere) Seiko’s.

Bicolor horloges zijn mooi. Alleen zwart/wit-kijkers vinden dat niet.

De dichte KOFfer is om zeep geholpen omdat sommige mensen niet van verrassingen houden. Daarom ontbreekt het ook aan een lijst van afnemers.

En ja, er komt weer een verrassing aan!!!
Wellicht nu toch een keer meedoen, of weer meedoen?
De KOFfer (Keep it Or Forward it)

1 like

Gewone text was ook prima geweest.

11 likes

He kan je niet zo schreeuwen?

1 like

Had een -teken er tussen staan om de boel te scheiden van elkaar.

Maar - schijnbaar - maakt - het - forum - het - dan - dik.

1 like

Maak je niet dik joh, het overkomt de beste vent met een streepje voor.

2 likes

Voor alles boven de 1500 euro heb je teveel betaald

Is vast eerder gezegd (man, man wat een reacties) maarre; Japanse quartz is beter dan Zwitsers omdat ze het in Japan -WEL- klaar spelen de secondenwijzer de indices te laten raken.

2 likes

Goud is voor vrouwen en voor Mr. T

Mr. Twente that is toch?!

1 like

Horloges met een misdruk of afwijking die een premium vangen, vind ik heel raar.

1 like

Haha, dat doet mijn longines vhp ook. :sunglasses:

1 like

Pft. Dat lukt mij ook wel hoor. Komt voor 100% neer op wie de wijzer plaatst… :sunglasses:

1 like

Ik bedoel “af fabriek”

En voor truttige mannen met een slap kontje

1 like

Hm. J. zou zeggen dat gezonde ouders altijd later meer kinderen kunnen fabriceren. Als je dus een situatie hebt van twee 25-jarigen die moeten kiezen om zichzelf te redden versus hun twee drie-jarige kinderen, zou J gewoon zeggen dat je de kinderen in hun sop gaar moeten laten koken omdat de soort beter overleeft wanneer de twee ouders zichzelf redden en later twee nieuwe kinderen maken dan dat twee driejarigen onder moeilijke omstandigheden zelf moeten overleven.

Nu zullen veel mensen zeggen: Wat barbaars. Wat een impopulaire mening. Maar er is genoeg statistiek ten aanzien van geboorte vs kindersterfte om te suggeren dat het gros van de wereld er zo tegenaan kijkt. Het zou best een evolutionair stabiele strategie kunnen zijn.

Zo.

Die ging niet over horloges. Mijn excuses.

3 likes

Mr. Tukker

1 like

Maar soms ook wel weer briljant.

Groetjes van een slapende horlogemaker in Zwitserland:

8 likes