Jouw LEUKSTE horloge

Nooit van gehoord, maar wat een mooi horloge!

2 likes

eigenlijk heb ik er teveel om één leukste horloge te hebben,
maar laat ik het zo zeggen; van de moderne horloges is het de deze:

en van de vintage, deze twee:

5 likes

M’n leukste horloge is eigenlijk deze:

Horloge kostte me 100 euro, ik draag het vooral als beater voor stranddagen en vakanties en brengt dus mooie herinneringen. Draagt gewoon fijn, hoef niet op krassen te letten en heeft een mooie sunburst. Wat wil je eigenlijk nog meer? Gewoon een leuk horloge!

6 likes

Hier ga ik van glimlachen: de wereld is een pijp kaneel ieder likt eraan maar krijgt niet veel :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

De leukste die ik tot nu toe heb gehad in de betekenis van een bijzonder grappig horloge… Timex Marlin Heinz editie. Leuk om te hebben maar zat toch voornamelijk in de horlogerol en om deze reden reeds weer vertrokken.

9 likes

Sluit me voor het model bij jou aan. De Mako I is leuk.

4 likes

Waarom, kan ik niet helemaal verklaren, maar dit blijft m’n leukste horloge

4 likes

Toch wel de vrouwenmagneet

6 likes

Leuk om te zien hoe iedereen leuk(ste horloge) interpreteert.

Leuk roept bij mij vooral “frivool” en “niet te serieus” op. Ik kom dan uit op deze twee:

Leuk toch? :wink:

10 likes

Elke keer als ik het uur wil lezen blijf ik enkele minuten ‘wegdromen’ in de wijzerplaat… om dan telkens meteen ook te vergeten hoe laat ‘t is :sweat_smile:

7 likes

Tja, wat is leuk?
De voorbije maanden kreeg deze het meeste draagtijd.
Waarom leuk? Tijdloos model, weegt niks, met strapwissel letterlijk op alles te dragen en voelt voor mij op de pols gegoten. Dat 'ie 33 jaar oud is, niet zo makkelijk te vinden is en er zo goed als nieuw uitziet vind ik een leuke extra.

Toch maar eens een taupe Molequin erop, dan is z’n plekje in de doos permanent gesecuriseerd.

5 likes

Leukste, weet ik niet. Dat is denk ik een Swatch James Bond horloge, met omkeerbare voor en achterkant. Maarja, die draag ik nooit, echt een collectable wat dat betreft. Waar ik het meest blij mee ben is de nieuwste aanwinst, een mooie SKX007J. Stond al op mijn verlanglijstje sinds het begin, maar kon nooit een mooie complete set vinden. Tot vorige week via @quantore.

Inclusief vier nato’s en de stalen band heb ik keuze genoeg in het dragen van het horloge. En deze banden passen ook nog eens allemaal op m’n SKX009, dus dat mooi meegenomen.

396239addf46a3bd90a081056093e8fc447fffbf_2_666x500

3 likes

Dank je. Het is een RichardtMejer Automatisk; een Kickstarter van 1,5 jaar terug. In totaal waren er slechts 55 backers terwijl het in mijn optiek een erg gaaf horloge was voor een nette prijs. Deens ontwerp, STP1-11 uurwerk, super netjes afgewerkt en vrij uniek ontwerp. Voor mij een no-brainer.
In totaal zijn er 4 uitvoeringen geweest.

Op worn and wound staat wel een goede review.

Destijds hier wel een topic geopend maar de reacties waren erg lauw. Het werd zelf een ‘Dumet rip-off’ genoemd. Alsof

6 likes

Mijn japanse Seiko Silverwave uit de 80-ies. Draag hem bijna elke dag👍🏻

3 likes

die xemex is wel een topper !

Dank voor jouw toelichting!
En wat een geslaagde horloge (mini-)lijn.
Die rooie ziet er ook lekker uit, die van jou zou ik ook gekozen hebben trouwens.

Als je ever ooit,…nou ja je weet wel

:+1:

Voor mij op dit moment: mijn oranje Samurai met UncleSeiko Irezumi-band.

1 like