Jouw mooiste chronograaf aka chronoGAAF!

My humble Casiootje…? :slightly_smiling_face:

2 likes

De laatst uitgeven batch aan UK Navy heli piloten in 1982. De enige CWC chrono ook met een omcirkelde cwc logo (daarna nog wel re-issues).

6 likes

20 likes

Een Helva met een Landeron 248.

17 likes

15 likes

Deze Seamaster uit '72 is voor mij een van de meest coole ever :star_struck:

37 likes

Cool bue.
Waanzinnig cool :snowflake:️:snowflake:️:snowflake:️:snowflake:️

1 like

Deze is ook sub zero.
Van een forumlid, maar ik weet niet van wie.
Heb deze fotootjes al een tijdje onder de Favorieten op mijn telefoon staan

Niet geliefd door de meerderheid van de speedy-lovers, maar euuuuhhhh lekker belangrijk, ik vind hem super.
Misschien nog wel ruil waardig met mijn opa-Speedy.

33 likes


The beast

5 likes

Persoonlijk vind ik de kast te groot waardoor de verhoudingen niet kloppen voor mijn gevoel.

1 like

Snap wat je bedoelt.
Vind het hier niet storend.
De tachymeterbezel is echter iets hoger dan de wijzerplaat.
Vind het genoeg breken met het vlak waardoor voor mij acceptabel.
Het is een van die imperfecties die het toch spannend maken.

Ik vergelijk dat graag met de e-type jaguar.
Mijn hart gaat er3x sneller van kloppen.
Hij is waanzinnig mooi en de neus is oneindig lang, zo lang dat je je bijna kunt inbeelden hoe die auto de lucht splijt en van voor naar achter de wind om de wagen heen laat vloeien. Maar in verhouding toch eigenlijk te lang
.

Edit: ik heb een keer een km of 30 zelf mogen sturen in een type 1…
Wooohwwww

6 likes

20 likes

Mwah. Lekker de versie kopen die je mooi vind. Of dat nou een jaren 60 origineel is met caliber 321 uurwerk, de “first omega in space” omdat de normale speedy minder goed bij je stijl past, of de sapphire sandwich omdat je de display caseback zo mooi vind.

Ik heb ook een Speedy met hesalite gehad en vond het toch telkens wel weer irritant dat hij zo snel kraste. Dat is gewoon niet voor iedere drager geschikt. Ik ben van plan een speedy terug te kopen maar dan ga ik voor de saffier versie. Lekker dragen en dat gedoe met krassen uit mijn hoofd zetten. Al moet ik toegeven dat ik het hesalite wel mooier vind qua vorm, kleur en hoe het licht er op valt (dat is dan ook de reden dat ik voorheen de hesalite versie had).

11 likes

Met de aanwinst van deze fantasische Ebel is mijn Chronografenhonger definitief gestild

Ik heb er nu 3. Meer komen er niet.

19 likes

Vooruit, het trio even bij elkaar.

19 likes

Voor het geld een vd leukste Flieger chrono’s!

7 likes

Een ex maar toch…geweldig apparaat.

13 likes

Zentra met een valjoux 7734.

10 likes

Gespleten persoonlijkheid ? :joy:

(niks persoonlijk hoor :slight_smile: )

1 like